ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ အခုရက္ပိုင္း က်င္းပခဲ့တဲ့ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြက တဆင့္ အစုိးရနဲ႔ တုိင္းရင္းသား
အဖြဲ႔ေတြၾကား ပူးတြဲေၾကညာခ်က္သာ ေပၚထြက္ လာေပမယ့္ ေသခ်ာ ေရရာတဲ့ သေဘာတူညီမႈ
တစံုတရာမွ ထြက္မလာခဲ့ပါဘူး။
ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏုိဝင္ဘာလဆန္းက လိုင္ဇာၿမိဳ႕မွာ ကခ်င္လြတ္လပ္ေရး
တပ္မေတာ္(KIA)က ကမကထျပဳ က်င္းပတဲ့ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ေတြရဲ႕
ေဆြးေႏြးပြဲကေန ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဘံု သေဘာတူညီခ်က္ ၁၁ ခ်က္
ေပၚထြက္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီအျပင္ တႏိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးဆုိင္ရာ
ညႇိႏႈိင္းေရး ေကာ္မတီဆုိတဲ့ အဖြဲ႔၀င္ ၁၃ ဦးပါ ေကာ္ မတီ တခုလည္း
ဖြဲ႔စည္းႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
လိုင္ဇာေဆြးေႏြးပြဲမွာ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ ၁၁ နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့
ညီညႊတ္ေသာ တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ UNFC နဲ႔ အျခား
တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႔ေတြ စုစုေပါင္း ၁၆ ဖြဲ႔ ပါဝင္
တက္ေရာက္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ ပိုင္း ကရင္ျပည္နယ္က မဲသေရာထ ညီလာခံအၿပီး
တုိင္းရင္းသား စံုစံုလင္လင္ ပါ၀င္တဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ လုိင္ဇာ ေဆြးေႏြးပြဲကုိ “၀”ျပည္ေသြး စည္းညီညႊတ္ေရး
တပ္မေတာ္(UWSA) နဲ႔ မိုင္းလား အေျခစိုက္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ မဟာမိတ္
တပ္မေတာ္(NDAA) ဆုိတဲ့ အဖြဲ႔ ၂ ဖြဲ႔ကေတာ့ မတက္ေရာက္ခဲ့ပါဘူး။
လုိင္ဇာ ဘံု သေဘာတူညီခ်က္ မွာလည္း ရွမ္းျပည္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး
ေကာင္စီ(RCSS) က အဖြဲ႔ရဲ႕ မူအရ ဆုိၿပီး ပါ၀င္ လက္မွတ္မထုိးသလုိ ၁၃
ဦးေကာ္မတီမွာလည္း ပါဝင္ျခင္း မရွိပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ EURO Burma Office က ဦးဟန္ေညာင္ေ၀ကေတာ့ RCSS အဖြဲ႔၀င္ အေနနဲ႔
လိုင္ဇာ သေဘာတူညီခ်က္ကို လက္မွတ္ ေရးထုိးၿပီးေတာ့ အဖြဲ႔အေနနဲ႔
လက္မွတ္ထုိးတာ မဟုတ္ဘူးလို႔လည္း ေျပာပါတယ္။ RCSS ဟာ UNFC မွာ မပါ၀င္ေပမယ့္
ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ုံး(KNU) နဲ႔ေတာ့ မဟာမိတ္ လုပ္ထားပါတယ္။
လိုင္ဇာ ဘံုသေဘာတူညီခ်က္မွာ ဖက္ဒရယ္ တပ္မေတာ္သာ ရွိေရးနဲ႔ တပ္မေတာ္ဟာ
အရပ္ဘက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေအာက္မွာသာ ရွိေရး၊ ရဲတပ္ဖြဲ႔ကိုလည္း သီးျခား
ခြဲထားေရးဆုိတဲ့ မူ၀ါဒလည္း ခ်မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအျပင္ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ
ၿပီးမွ ႏုိင္ငံ ေရး အာမခံခ်က္ရၿပီးမွ တႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာနဲ႔
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထိုးလုိမယ္လို႔ ပါ၀င္ပါတယ္။
အဲဒီ လိုင္ဇာ ေဆြးေႏြးပြဲကို သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က သ၀ဏ္လႊာလည္း ပို႔သလို
ႏုိ၀င္ဘာ ေရဒီယို မိန္႔ခြန္းကတဆင့္ ေရးထုိးၿပီး ခဲ့တဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး
သေဘာတူညီမႈ အဆင့္ဆင့္ကို ထပ္ေလာင္းအတည္ျပဳလိုေၾကာင္း၊ တႏုိင္ငံလံုး
အတုိင္းအတာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထုိးပြဲကို ျဖစ္ေျမာက္ဖို႔
ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္းနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြကို လည္း
ဆက္လွမ္းခ်င္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။
လုိင္ဇာေဆြးေႏြးပြဲရဲ႕ရလဒ္ေတြနဲ႔ အတူ ကခ်င္ျပည္နယ္
ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕မွာလည္း အစုိးရနဲ႔ တုိင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ဟာ
မူေဘာင္ေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲ အစကတည္းက
အေျခအတင္ေတြနဲ႔ စတင္ခဲ့ၾက တာ ပါ။
လိုင္ဇာ ဘံုသေဘာထား ၁၁ ခ်က္ထဲက ဖက္ဒရယ္ တပ္မေတာ္ ကိစၥနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး
အင္အားစု စကားရပ္ ကိစၥ ၂ ခု အပါအ၀င္ အေရးပါတဲ့ အခ်က္တခ်ိဳ႕ကုိ အစုိးရဘက္က
မလုိလားတဲ့ အတြက္ ျမစ္ႀကီးနား ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ညႇိႏႈိင္းလုိ႔ အဆင္မေျပ
ခဲ့ပါဘူး။
အစုိးရအေနနဲ႔ တႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာေဆာင္တဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး
လက္မွတ္ထုိးမႈကို ဦးစားေပး အဆင့္ထားၿပီး လုပ္ခ်င္တဲ့အတြက္ အစုိးရဘက္က
မူၾကမ္းကို တင္ျပေဆြးေႏြးရာမွာ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ညွိႏႈိင္းလုိ႔မရ
ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အခု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲဟာ အရင္တုန္းက
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြလုိ အစုိးရက တုိင္းရင္းသား လက္နက္
ကုိင္အဖြဲ႔ေတြကို လက္နက္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လဲလွယ္တာ ဆုိၿပီး
လက္နက္ခ်ေရးလမ္းစဥ္ လုိက္ခုိင္းတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ အေပးအယူ၊
အေလွ်ာ့အတင္းေတြနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းလာတာကေတာ့ ထူးျခားတဲ့ လကၡဏာပါ။
ဒါေၾကာင့္ ျမစ္ႀကီးနားေဆြးေႏြးပြဲ အၿပီးမွာ တုိင္းရင္းသားေတြဘက္က
အသံတခ်ိဳ႕က ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ပါမယ္လုိ႔ အာမခံခ်က္ ရရင္
တႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာေဆာင္တဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထုိးၾကမယ္လုိ႔
ဆုိလာပါတယ္။
ႏွစ္ဘက္စလံုးက ေဆြးေႏြးမႈေတြ အားရေၾကာင္း အျပဳသေဘာေဆာင္ ေျပာၾကေပမယ့္
အစုိးရဘက္က သေဘာထားေတြကို ေဆြးေႏြးၾကရာမွာေတာ့ ညႇိႏႈိင္းလုိ႔မရဘဲ ဘာ
သေဘာတူညီခ်က္ေတြမွ မရခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လာမယ့္ ဒီဇင္ဘာလ အတြင္း
ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံၿမိဳ႕မွာ ဆက္ၿပီး ေဆြးေႏြးမယ္လုိ႔ ပူးတြဲ ေၾကညာခ်က္
ထုတ္ျပန္ခဲ့ရပါတယ္။
အစုိးရက ေမွ်ာ္လင့္ထားသလုိ ႏုိဝင္ဘာလထဲမွာ တႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာနဲ႔
အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ေရးထုိးပြဲႀကီး ဆုိတာ ျဖစ္လာမွာ
မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔လည္း အစုိးရဘက္က တပ္မေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဒု ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး
ျမင့္စုိးက ထုတ္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ သူဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕ အထူး အာဏာကုန္ လႊဲအပ္ျခင္းခံရတဲ့သူ
ျဖစ္တယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။
ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ၾကာ ျပည္တြင္းစစ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီး
တႏုိင္ငံလံုးအတုိင္းအတာနဲ႔ ေသနတ္သံ ရပ္စဲသြားဖုိ႔ ဆုိတာ တထုိင္ တည္း
ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး။ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖုိ႔ လံုေလာက္တဲ့
အခ်ိန္တခုေတာ့ ယူၾကရမွာပါ။
တႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာေဆာင္တဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
စကားေျပာဆုိမႈျဖစ္စဥ္ေတြမွာ အစုိးရနဲ႔ တိုင္းရင္း သား အဖြဲ႔ေတြၾကား
ကြဲလြဲမႈတခ်ိဳ႕ရွိေနသလုိ တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႔ အခ်င္းခ်င္းနဲ႔ တုိင္းရင္းသား
တဖြဲ႔တည္းမွာကိုပဲ သေဘာ ထား ကြဲလြဲမႈေတြလည္း ရွိေနတာပါ။
အစုိးရနဲ႔ တုိင္းရင္းသားေတြအၾကား တဖက္နဲ႔ တဖက္ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္အ၀
မရွိၾကေသးသလို စုိးရိမ္မႈေတြကလည္း ရွိေန ဆဲပါ။ အရင္ စစ္အစုိးရေတြ လက္ထက္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးေတြမွာ မ႐ုိးသားမႈေတြ ရွိခဲ့တာေၾကာင့္
တုိင္းရင္းသားေတြက အစုိးရအေပၚ ယံုၾကည္မႈ အားနည္းေနတာပါ။
ခိုင္မာတဲ့ ႏုိင္ငံေရး အာမခံခ်က္ မရေသးဘဲ တုိင္းရင္းသားေတြဘက္က လက္နက္
စြန္႔ဖုိ႔ အဆင္သင့္ မျဖစ္ႏုိင္ေသးဘူးလုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိ႔ ရႏုိင္ပါတယ္။
တုိင္းရင္းသားတခ်ိဳ႕က တႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး
လက္မွတ္ထုိးၿပီး ၄ လအတြင္း ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြး ပြဲေတြ ေပၚေပါက္ဖုိ႔
မူေဘာင္ေတြ ေဆြးေႏြးဖုိ႔ရွိသလို တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ ၿပီးမွ
သို႔မဟုတ္ ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးမႈ လုပ္မယ္ ဆုိတဲ့ အာမခံခ်က္ရွိမွသာ
တႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာ အပစ္ရပ္လက္မွတ္ကို ထုိးမယ္လုိ႔ ေျပာေနတာေတြလည္း
ရွိပါတယ္။
UNFC ကေတာ့ အစုိးရနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးမႈေတြမွာ UNFC ထဲက အဖြဲ႔၀င္ တဖြဲ႔ခ်င္းမဟုတ္ဘဲ UNFC အေနနဲ႔ပဲ ေဆြးေႏြးလုိတယ္။
ထူးျခားတာက KNU ပါပဲ။ UNFC ထဲ ေရာက္ေနတဲ့ KNU ကုိယ္စားလွယ္ေတြက UNFC နဲ႔
တသားတည္း သေဘာထားရွိ ေပ မယ့္ KNU ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းတခ်ိဳ႕က အစုိးရနဲ႔
သီးျခား ေဆြးေႏြးတာေတြ ရွိပါတယ္။
အစုိးရဘက္ကလည္း လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ တဖြဲ႔ခ်င္းစီကို တႏုိင္ငံလံုး
အတုိင္းအတာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထုိးမႈမွာ ပါ၀င္လာေရး ေဆြးေႏြး
ေျပာဆုိေနပါတယ္။
တခ်ိန္တုန္းက ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ ကရင္ အစရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသား
လက္နက္ကုိင္ တပ္ရင္းေတြ ရွိခဲ့ဖူးသလုိ အဲဒီအထဲက တ ခ်ိဳ႕ဟာ
ႏုိင္ငံေတာ္စရိတ္နဲ႔ ေတာခုိသြားတဲ့ သမိုင္း ေနာက္ခံေတြလည္းရွိခဲ့ဖူးေတာ့
ဖက္ဒရယ္ တပ္မေတာ္ အေပၚ အစုိးရနဲ႔ စစ္တပ္က စိုးရိမ္မႈ ရွိႏုိင္ပါတယ္။
တိုင္းရင္းသားေတြ ဘက္ကလည္း စိုးရိမ္မႈ နဲ႔ ယုံၾကည္မႈ နည္းပါးတာေတြ
ရွိပါတယ္။ အေရးအႀကီးဆံုး ယံုၾကည္မႈ အားနည္း ရျခင္း အေၾကာင္းကေတာ့ ၂၀၀၈
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒမွာ စစ္တပ္က လုိအပ္လာရင္ ႏုိင္ငံေတာ္ အာဏာ ၃
ရပ္လုံးကို ထိန္းသိမ္း ပုိင္ခြင့္ျပဳထားတဲ့ အခ်က္ဟာ တုိင္းရင္းသား
အားလံုးရဲ႕ အစုိးရိမ္ဆံုး အရာလို႔ ဆိုရမွာပါ။
ေနာက္ထပ္ ယံုၾကည္မႈအားနည္းခ်က္က လူနည္းစု တုိင္းရင္းသား အမ်ားစု ရွိတဲ့
ျပည္နယ္ေတြနဲ႔ ဗဟုိ အစုိးရ အၾကား အာဏာခြဲေဝမႈမွာ ႂကြင္းက်န္အာဏာကို ဗဟို
အစုိးရက ယူထားလုိ႔ပါပဲ။
သက္ဆုိင္ရာ ျပည္နယ္ေဒသေတြရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး
မ႑ိဳင္ ၃ ခုရဲ႕ အာဏာခြဲေ၀မႈ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေတြနဲ႔ အတူ
ႂကြင္းက်န္အာဏာဆုိတဲ့ သယံဇာတ အပါအ၀င္ က႑တခ်ိဳ႕မွာ ႏုိင္ငံျခား
တုိင္းျပည္ေတြနဲ႔ စီးပြားေရး ဆုိင္ရာ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေတြက ၂၀၀၈
ဖြဲ႔စည္းပံုအရ ဗဟုိအစုိးရကိုသာ အပ္ႏွင္းထားပါတယ္။
UNFC ကေတာ့ လက္ရွိဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပင္ဆင္ရခက္ခဲလို႔ ဆိုၿပီး လူမ်ိဳးကို
အေျခခံတဲ့ ၈ ျပည္ေထာင္မူနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ အသစ္ကို ေရးဆြဲဖုိ႔
ရွိတယ္လို႔ ေျပာထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ KNU ကေတာ့ UNFC အဖြဲ႔၀င္ ျဖစ္လင့္ကစား
ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ ဆင္ေရးဆြဲေရးကုိပဲ သေဘာတူတယ္လုိ႔ ေျပာထားပါတယ္။
ေနာက္တခုက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြနဲ႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး
ေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္ေနခ်ိန္မွာပဲ အစုိးရ စစ္တပ္နဲ႔ တုိင္းရင္းသား
လက္နက္ကိုင္ေတြၾကား တုိက္ပြဲေတြ ဆက္လက္ ျဖစ္ေပၚေနတာနဲ႔ တုိင္းရင္းသား
လက္နက္ကိုင္ေတြကို လည္း မတရားအသင္း အျဖစ္က ပယ္ဖ်က္ေပးတာမ်ိဳး
မရိွေသးတဲ့အခ်က္ပါ။
ၿပီးခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းအတြင္း မတရားအသင္း အက္ဥပေဒ ပုဒ္မကို
ပယ္ဖ်က္ဖုိ႔ အစီအစဥ္မရွိဘူးလို႔ ျပည္ထဲေရး ဒု ၀န္ႀကီး က ေျဖၾကားသြားပါတယ္။
မတရားအသင္း ဥပေဒ ၁၇/၁ ၊ ၁၇/၂ ဆုိတာ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ေတြကို
ရည္ညႊန္း ထုတ္ျပန္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ အျပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ အစုိးရရဲ႕
စီးပြားေရး လုပ္ပိုင္ခြင့္ မက္လံုးေပး လုပ္ကိုင္ေန တာ ေတြ ကလည္း
တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ အစုိးရအၾကား
ခုိင္မာတဲ့ယံုၾကည္မႈမ်ိဳး တည္ေဆာက္တာလုိ႔ ေျပာလုိ႔ မရပါဘူး။
ဒီလို ယံုၾကည္မႈ အားနည္းခ်က္ေတြေၾကာင့္ တႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာ
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထုိးရင္ ႏုိင္ငံေရး ပါတီေတြ၊ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊
လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြ၊ သမၼတ အပါအ၀င္ အစုိးရ ထိပ္ပုိင္းေခါင္းေဆာင္ေတြ၊
ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ ႏုိင္ငံတကာက သမၼတေဟာင္း၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း
တခ်ိဳ႕နဲ႔ ထင္ရွားသူေတြပါ အသိသက္ေသ အျဖစ္ ပါဝင္ေရး အဘက္ဘက္က
လုိလားေနၾကတာပါ။
ဒါေပမယ့္လည္း တႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာေဆာင္တဲ့ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးအတြက္
တုိင္းရင္းသားအားလံုး ပါဝင္ၿပီး တၿပိဳင္ တည္း လက္မွတ္ေရးထုိး ဖုိ႔လည္း
တုိင္းရင္းသားေတြဘက္က အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးပါဘူး။
အစုိးရဘက္ကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အလွဴရွင္ေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာကို
ျပသႏုိင္ဖုိ႔ ႏုိင္ငံတ၀န္း အပစ္ရပ္ လက္မွတ္ေရး ထုိးေရး ဟာ အပူတျပင္း
ရွိေနတာလို႔ ယူဆရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစုိးရဘက္က လက္မွတ္
မထိုးႏုိင္ေသးတဲ့အဖြဲ႔ေတြကို လက္မွတ္ ထုိးႏုိင္တဲ့အထိ လမ္းဖြင့္
ေပးထားမယ္လို႔ ဆိုတာပါ။
အခုျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ အစုိးရက
စတင္ဦးေဆာင္ခဲ့တာပါ။ တုိင္းရင္းသား ေတြ ဘက္က ဒီလို စကားေျပာဆုိမႈေတြ
ျဖစ္ေပၚလာတာကေတာ့ တပ္မေတာ္ရဲ႕ စစ္ေရး ဖိအားေပးမႈေတြေၾကာင့္ ရပ္တည္ေရး ခက္ခဲ
လာမႈေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။
ျမန္မာတျပည္လံုး ေသနတ္သံေတြ လံုး၀ ရပ္စဲသြားၿပီး ထာ၀ရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
အတြက္ အစုိးရ၊ တပ္မေတာ္နဲ႔ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ေတြ စတဲ့
သက္ဆိုင္သူ အားလံုးမွာ ရွိေနတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္စြက္ ညႇိႏႈိင္းမႈေတြ
လုပ္ရမွာပါ။
လုိအပ္ခ်က္ေတြ ျပည့္မီေစေရးအတြက္ အျပန္အလွန္ အသိအမွတ္ျပဳမႈ၊ အျပန္အလွန္
ေလးစားမႈ၊ အျပန္အလွန္ ယုံၾကည္မႈေတြကို ေရွ႕တုိး တည္ေဆာက္ကာ
အတူပူးေပါင္းညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈေတြနဲ႔ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈေတြ၊ တာ၀န္ခံမႈ၊
တာ၀န္ယူမႈေတြနဲ႔သာ ေက်ာ္လႊားသြားလို႔ ရႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
ယံုၾကည္မႈ အျပန္အလွန္ရရွိေစဖုိ႔ အစုိးရ၊ တပ္မေတာ္ အပုိင္းနဲ႔
တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ေတြအျပင္ အျခားႏုိင္ငံေရး ပါတီေတြ၊ လူမႈ
အသင္းအဖြ႔ဲေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံသားေတြအပုိင္းကပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္ကို
အားျဖည့္ေပးႏုိင္မယ့္ လမ္းေတြ ပြင့္ဖုိ႔ လည္း လုိအပ္ေနပါတယ္။
အခုေနာက္ပိုင္း ေဆြးေႏြးမႈေတြမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး ပြဲစားမလုိ
တုိက္႐ုိက္ ေဆြးေႏြးမႈေတြက ပုိၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ နီးစပ္ လာမယ္လုိ႔
သံုးသပ္မိပါတယ္။
တႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး အမွန္တကယ္ ျဖစ္ရင္ေတာ့
သက္ဆုိင္ရာ တုိင္းရင္းသား ေဒသေတြမွာလည္း ေဒသဖြ႔ံၿဖိဳးေရး၊
နယ္ေျမေအးခ်မ္းေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမုိးေရးေတြ အားေကာင္းလာႏုိင္မွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ေဒသခံ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘ၀ အုိးအိမ္၊ စည္းစိမ္လံုၿခံဳမႈ အာမခံခ်က္ေတြ
ေပးႏုိင္လာၿပီး သာယာတဲ့ လူ႔ေဘာင္ကို ဖန္တီး တည္ေဆာက္ႏုိင္မွာလည္း
ျဖစ္ပါတယ္။
ခိုင္မာၿပီး အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးနဲ႔
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေတြနဲ႔ လူမႈဘ၀
ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈေတြအတြက္လည္း အဓိက အခန္းက႑က အေထာက္အကူျပဳႏုိင္မွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ။
No comments:
Post a Comment