သန္႔ရွင္းေကာင္းမြန္တဲ့
အစိုးရ အျဖစ္ေဆာင္ရြက္သြားမယ္လို႔ ေၾကညာခဲ့တဲ့ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ
တာ၀န္ယူခဲ့တာ ၃ ႏွစ္္ နီးပါး ရွိလာၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ အာဏာ အလြဲသုံးစားမႈ စတဲ့ အဂတိ လိုက္စားမႈ ေတြဟာ အရင္ စစ္အစိုးရ
လက္ထက္ကလိုပဲ ေျပာင္းလဲမႈ အားနည္းေနဆဲပါ။
ဦးသိန္းစိန္
အစိုးရ လက္ထက္မွာလည္း တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာ အားနည္းေနသလို တရားဥပေဒ
စိုးမိုးမႈပိုင္း ဆိုင္ရာကလည္း အားနည္းေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္
ႏိုင္ငံရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ မ႑ိဳင္ႀကီးသုံးရပ္အနက္ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ဟာ အေရးႀကီးတဲ့
အခန္းက႑က ပါ၀င္ ေနေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ကေတာ့ ဦးေန၀င္း မဆလ
အစိုးရ လက္ထက္ကေန ဒီေန႔အထိ ေျပာင္းလဲ မႈ မရွိေသးပါဘူး။ တရားစီရင္ေရး က႑ေတြမွာ
လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြ အျပင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ ဖိအား ေပး
စြက္ဖက္မႈေတြဟာလည္းပဲ အျမစ္တြယ္ေနတုန္းပါပဲ။
မႏွစ္ကလည္း
ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခုံ႐ုံး နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ ၾကားမွာ
အားၿပိဳင္မႈေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။
တရား႐ုံး
အဆင့္အဆင့္မွာ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြ နဲ႔ အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈဟာတိုက္႐ိုက္
ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ိုက္ၿပီး ျဖစ္ေစ နည္းလမ္း ေပါင္းစုံ နဲ႔က်င့္သုံးေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး အမႈ
၁၀၀ မွာ ၈၅ မႈဟာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ မကင္းဘူးလို႔ ဥပေဒ ပညာ ရွင္ ေတြက ေျပာပါတယ္။
၁၉၆၂
ခုႏွစ္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီ ေခတ္ကေန ဒီေန႔အထိ ေျပာင္းလဲတာဆိုလို႔
တရား႐ုံးနဲ႔တရားသူႀကီးေတြ အေခၚအေ၀ၚ ေျပာင္းသြားတာ၊ တရားသူႀကီးေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္း
သတ္မွတ္တာ၊ စာခြ်န္ေတာ္ အမိန္႔ေတြကုိ ျပန္လည္ အသက္သြင္းဖို႔ ႀကိဳးပမ္းတာေလာက္ပဲ
ရွိေသးတယ္လို႔ သိရတယ္။
“တရားစီရင္ေရး
စနစ္ေတြကလဲ အရင္ကလူေတြ ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့စနစ္ေတြပါ၊ လူေတြကလည္းပဲ အရင္ စနစ္ေဟာင္းက
လူေတြပဲ ဆိုေတာ့ တရားစီရင္ေရး က႑ဟာလည္းပဲ အရင္အတိုင္းပဲ၊ စနစ္ႀကီး တခုလုံးကုိ
ေျပာင္းမွရမယ္”လို႔ ေရွ႕ေန ဦးေအာင္ သိန္း က ေျပာပါတယ္။
တရား
စီရင္ေရးမွာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ တခုခုေၾကာင့္ ျပႆနာျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္
အဲဒီတရားသူႀကီးကုိ တရား႐ုံးခ်ဳပ္လို ေနျပည္ေတာ္က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္
တရား႐ုံးခ်ဳပ္လို ေနရာမ်ဳိးကုိ ေခတၱေခၚယူထားၿပီး ၆ လ တႏွစ္ၾကာတဲ့ အခါမွာတာ့
ေနရာေကာင္း တခုကုိ ေျပာင္းေရႊ႕လိုက္တာမ်ဳိးေတြ အမ်ားအျပား ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
“တရားသူႀကီး
လာဘ္စားတဲ့ အမႈကုိ တရားသူႀကီး ကုိယ္တိုင္က စစ္ေဆးေတာ့ အမႈက
ေထာင္ခ်ဖို႔အေတာ္ခက္တယ္၊ တ ရား သူႀကီး ေထာင္က်တာ မရွိသေလာက္ပါဘဲ၊ အျမင့္ဆုံး
ျပစ္မႈက တာ၀န္က ရပ္စဲတာ၊ ေနရာေျပာင္းတာေလာက္ ပါပဲ”လို႔ ဦးေအာင္သိန္းက ေျပာပါတယ္။
တရားစီရင္ေရး
မ႑ိဳင္ တည့္မတ္မွန္ကန္ဖို႔ဆိုရင္ တင္းက်ပ္တဲ့ ဥပေဒေတြ၊ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္မႈေတြ၊ ၂၀၀၈
ဖြဲ႔စည္းပုံထဲက တ ရားစီရင္ေရး ဆိုင္ရာ ဥပေဒ ေတြကုိ ျပဳျပင္ျပဌာန္းဖို႔ အေရးတႀကီး
လိုအပ္ေနတယ္လို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္၊ ေရွ႕ေန တဦးလည္းျဖစ္သူ ဦးဘရွိန္က
ေျပာပါတယ္။
ရခိုင္ျပည္နယ္
လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ တရားသူႀကီး ေဒၚစီစီ ကုိ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈ၊ အာဏာအလြဲသုံးစားမႈေတြနဲ႔
ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ၁၄ ဦးက အယုံအၾကည္ မရွိ အဆိုတင္သြင္းၿပီး
စုံစမ္းေရးေကာ္မတီ ဖြဲ႔စည္း စစ္ေဆးဖို႔ ေဆာင္ရြက္ေန စဥ္မွာပဲ မိမိဆႏၵအေလ်ာက္
ရာထူးမွ ႏုတ္ထြက္ခြင့္ျပဳေၾကာင္း သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အမိန္႔နဲ႔ေအာက္တိုဘာလ ၂၂
ရက္ေန႔က ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။
ျပည္နယ္အဆင့္ရွိတဲ့
တရားသူႀကီး တဦးရဲ႕ အဂတိ လိုက္စားမႈေတြ ျပစ္မႈထင္ရွားေပမယ့္ ထိုက္သင့္တဲ့
စုံစမ္းစစ္ေဆး အေရး ယူမႈ ၿပီးဆုံးေအာင္ မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အေပၚမွာလည္း
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ အေပၚအမ်ားက ေမးခြန္း ထုတ္စရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ရာထူးက ႏုတ္ထြက္သြားတဲ့အတြက္ ေဒၚစီစီအမႈဟာ အလုံးစုံ ၿပီးဆုံးသြားၿပီလို႔
ယူဆရမလားပဲ။
လႊတ္ေတာ္က
စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈ ျပဳလုပ္ၿပီး စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈေတြ မၿပီးဆုံးခင္ မိမိဆႏၵအေလ်ာက္
ထြက္လိုက္႐ုံနဲ႔ အမႈတခုလုံး ၿပီးစီးသြားတာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲဲ႕ တရားစီရင္ေရး
မ႑ိဳင္ လြဲမွားေနေၾကာင္း ထင္ရွားေစပါတယ္။
၂၀၀၈
ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒမွာေတာ့ တရားသူႀကီး တဦးဦးသည္ တရားစီရင္ေရး ဥပေဒ ပုဒ္မ
၄၉၊ ပုဒ္မခြဲ(က) တို႔ အရ ဆႏၵအေလ်ာက္ရာထူးမွ ႏုတ္ထြက္ခြင့္ရွိေၾကာင္း
ျပဌာန္းထားပါတယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒမွာ တရားသူႀကီးေတြ အတြက္ အကာအကြယ္
ေပးထားတဲ့ ဥပေဒေတြကုိ ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္လို႔ ဥပေဒ ကြ်မ္းက်င္သူေတြက
ေျပာပါတယ္။
“ဖြဲ႔စည္းပုံ
ဥပေဒမွာက တရားသူႀကီးေတြကုိ အကာအကြယ္ ေပးထားေတာ့ အေရးယူဖို႔ ခက္တယ္၊ တရားသူႀကီး
အဆင့္ဆင့္ က လာဘ္စားေနတာ၊ လာဘ္စားခဲ့တာေတြ လုပ္ခဲ့ၾကေတာ့ အခ်င္းခ်င္း
အကာအကြယ္ေပးၿပီးသား ျဖစ္ေနတယ္”လို႔ ဦးဘရွိန္ က ဆိုတယ္။
တည္ဆဲ
ဥပေဒေတြမွာ တရားသူႀကီးေတြကုိ အေရးယူႏိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ေရးဆြဲ
ျပဌာန္းထားတာ မရွိ ေသးတဲ့အတြက္ ျပဌာန္းဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္လို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ရဲ႕
တရားစီရင္ေရး ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ သူရ ဦးေအာင္ကုိ က လည္း လႊတ္ေတာ္မွာ မၾကာေသးခင္က
ေဆြးေႏြးခဲ့ပါေသးတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္
စီမံကိန္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမႈေပါင္းစုံ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ရခိုင္ျပည္တြင္းက
ေက်ာက္ျဖဴ ခ႐ိုင္၊ ၿမိဳ႕နယ္ တရား႐ုံးတို႔ က တရားသူႀကီးေတြ၊ ဥပေဒအရာရွိေတြရဲ႕
လာဘ္စားမႈ သတင္းေတြ မၾကာခဏၾကားေနရပါတယ္။ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕က အမႈ သည္ တဦးဆိုရင္
သူ႔အမႈကုိ အာမခံ ရလိုတာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒ အရာရွိ ဦးစိုးျမ ဆိုသူကုိ က်ပ္ ၆
သိန္းေပးထား ရတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
“အဖမ္းခံထားရတဲ့
ပုဒ္မက အာမခံမရဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ပုဒ္မ ၃၇၉ ကုိ ေျပာင္းဖို႔ ဥပေဒအရာရွိကုိ ေျပာေတာ့
စစ္ေတြကုိသြားၿပီး ေျပာင္းေပးရမယ္ ဆိုၿပီးေငြ ၆ သိန္းေပးရတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဖမ္းထားတဲ့
ပုဒ္မက သက္ေသမခိုင္လုံေတာ့ ၃၇၉ ကို ေျပာင္း ၿပီး သား ျဖစ္သြားတာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္
ေပးထားတဲ့ ပိုက္ဆံ ျပန္ေတာင္းေတာ့ မေပးေတာ့ဘူး၊ အမႈကေတာ့ စစ္ေဆးတုန္းပဲ”လို႔
အမႈသည္ တဦးက ေျပာပါတယ္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ရဲ႕
တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးႏွင့္တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီ၀င္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္နဲ႔ ဥပေဒ ပညာရွင္ ဦးသိန္းညြန္႔ကလည္း ၎တို႔ ေကာ္မတီ အေနနဲ႔
မႏၱေလးတိုင္း အတြင္းက တရား႐ုံးေတြကုိ စစ္ေဆးၾကရာ မွာ တရားစီရင္ေရး အလြဲအမွား
အမ်ားအျပားေတြ႔ခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
တရားဥပေဒ
စိုးမိုးမႈ အားနည္းတာ၊ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ ယိုယြင္းေနတာေတြကုိ အေထာက္အကူ
ျဖစ္ေစဖို႔ ေဒၚေအာင္ ဆန္း စုၾကည္ ဥကၠ႒ အျဖစ္တာ၀န္ယူတဲ့ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး
ေကာ္မတီကုိ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္မွာဖြဲ႔စည္းခဲ့ေပမယ့္ ယေန႔အထိ သိသာတဲ့ ထိေရာက္
ေျပာင္းလဲမႈ မေတြ႕ရေသးပါဘူး။
အဲဒီေကာ္မတီဟာ
ႏိုင္ငံတြင္းက ေဒသအမ်ားအျပားကုိ ကြင္းဆင္းၿပီး ေလ့လာတဲ့အခါမွာ တရား႐ုံးအေပၚ
အာဏာပိုင္ေတြ ရဲ႕လႊမ္းမိုးမႈ ရွိေနတာ၊ အမႈလိုက္ပါေဆာင္ရြက္တဲ့ ဥပေဒ အရာရွိေတြ၊
တရားသူႀကီးေတြ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈ ရွိေနတာေတြ ကုိ လႊတ္ေတာ္မွာ အစီရင္ခံ
တင္ျပခဲ့ပါေသးတယ္။
ယိမ္းယိုင္ေနတဲ့
တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ကုိ ျပန္လည္တည့္မတ္ဖို႔ တရားစီရင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြအားလုံးက အဂ တိ တရားကင္းရွင္းၾကဖို႔ကိုပဲ ေကာ္မတီက
တိုက္တြန္းႏိုင္ပါတယ္။ တရားသူႀကီးေတြ၊ ဥပေဒ အရာရွိေတြ၊ ေရွ႕ေနေတြ ရဲ အရာ ရွိေတြက
ပါ၀င္ပူးေပါင္းမွသာ တရားေရးမ႑ိဳင္ ေကာင္းမြန္လာႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေကာ္မတီက
တင္ျပခဲ့ပါတယ္။
တရားဥပေဒ
စိုးမိုးေရး ေကာ္မတီရဲ႕ အစီရင္ခံစာပါ ျပဳျပင္ရမယ့္ အားနည္းခ်က္ေတြကုိ
တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရမယ့္ အဓိက တာ၀န္ရွိသူကေတာ့ အစိုးရပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အစိုးရအဖြဲ႔
ကုိယ္တိုင္က အေလးထား ေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းေနေတာ့ အစီရင္ ခံစာဟာလည္း အေရးမပါတဲ့ သေဘာ
ျဖစ္သြားရပါတယ္။
တရားသူႀကီးေတြဟာ
ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ ျပည္နယ္၊ တိုင္း စတဲ့အဆင့္ဆင့္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့စဥ္ကတည္းက အဂတိ
လိုက္ စားမႈ ေတြရွိခဲ့တာေၾကာင့္ လက္ေအာက္ခံ တရားသူႀကီးေတြကုိ အျပန္အလွန္
ေဖးမမႈေတြေၾကာင့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ေတြ ကုိ လက္ပူးလက္ၾကပ္ အေရးယူဖို႔ခက္ခဲေၾကာင္း
ဥပေဒ ပညာရွင္ေတြက ေထာက္ျပၾကပါတယ္။
“အထက္က
လူကုိယ္တိုင္က လာဘ္စားထားေတာ့ ေအာက္က လူေတြကုိ အေရးယူ အျပစ္ေပးဖို႔ ခက္တာေပါ့၊
ျပည္သူေတြ ကုိယ္တိုင္ကလည္း အမွန္တရားကုိ ေျပာရဲ ဆိုရဲ တိုင္ရဲၾကဖို႔
အေရးႀကီးပါတယ္”လို႔ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီ၀င္ တဦး လည္းျဖစ္တဲ့ ေရွ႕ေန
ဦးဘရွိန္ က ေျပာတယ္။
အစိုးရကုိယ္တိုင္က
ျပစ္မႈေတြကုိ အေလးထား ေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုအပ္ေနတယ္လို႔လည္း ဆိုတယ္။
ဖြဲ႔စည္းပုံထဲက
တရားစီရင္ေရး ဥပေဒေတြကုိ ျပဳျပင္ဖို႔၊ တင္းက်ပ္တဲ့ တရားစီရင္ေရး ဥပေဒ
ျပဌာန္းႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္ေနသလို တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးအဆင့္ တဦးလည္းထားဖို႔
လိုအပ္တယ္၊ ဒါမွသာ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြ ေလ်ာ့က်လာႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဦးဘရွိန္ က
ဆက္လက္ ေျပာဆိုပါတယ္။
ျမန္မာ့တရား
စီရင္ေရး မေျပာင္းလဲႏိုင္တာဟာ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ၊ စစ္တပ္အရာရွိေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
အာဏာပိုင္ေတြက တရား စီရင္ေရး ကိစၥေတြမွာ ပါ၀င္ေနတာရယ္၊ ၀န္ထမ္းေတြကုိ လုံေလာက္တဲ့
အက်ိဳးခံစားခြင့္ လစာ ေပးျခင္းမရွိတာေတြရယ္ ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔လည္းပဲ ဥပေဒ
ပညာရွင္ေတြက ေျပာဆိုပါတယ္။
တရားစီရင္ေရး
က႑ဟာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ကင္းၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ တရားစီရင္ေရး ျဖစ္ဖို႔၊ တရားသူႀကီးေတြ
ကုိယ္တိုင္က လြတ္ လပ္တဲ့ စိတ္နဲ႔ တရားစီရင္ႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဥပေဒ
အရာရွိေတြ၊ အမႈလိုက္တဲ့ ေရွ႕ေနေတြ၊ ရဲ ၀န္ထမ္းေတြ စတဲ့ အဆင့္ဆင့္ တာ၀န္ရွိသူေတြ
ကလည္း အာဂတိ လိုက္စားမႈ ကင္းရွင္းဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။
ရဲ၀န္ထမ္းက
ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူ တဦးဦးကုိ ဖမ္းလာၿပီး တရားစြဲဆိုေတာ့မယ္ဆိုရင္
တရားသူႀကီးနဲ႔ပူးေပါင္း ညႇိႏိႈင္းၿပီးအမႈ ဖြင့္ တာ၊ ပုဒ္မ တပ္တာေတြ
လုပ္ေလ့ရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္။
“အမႈကိုင္တဲ့
ရဲနဲ႔ တရားသူႀကီးတို႔က ေပါင္းၿပီးေတာ့ ပုဒ္မကုိ လိုသလိ္ုတပ္တာ၊ တရားခံ၊ တရားလို
ႏွစ္ဘက္စလုံးက လာဘ္ ေငြေပးမယ္ဆိုရင္လည္း ေငြမ်ားမ်ားေပးတဲ့ ဘက္ကုိ အႏိုင္ေပးတယ္၊
ေငြပိုေပးရင္ တရားခံကေန တရားလို ျဖစ္သြားတဲ့ အမႈ မ်ဳိးေတြ အမ်ားအျပားရွိပါတယ္”လိ႔ု
ေရွ႕ေန တဦး က ေျပာပါတယ္။
အမႈတခု
ျဖစ္ေပၚၿပီဆိုရင္ အမႈကိစၥကုိ ေဆြးေႏြးဖို႔ တရားသူႀကီးဆီကုိ လာေရာက္ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုရင္လည္း
တရားသူႀကီးရဲ႕ လက္ေထာက္ သို႔မဟုတ္ စာေရး နဲ႔ပဲ စကားေျပာၿပီး
ညွိႏိႈင္းလိုက္ၾကပါဆိုတဲ့ ေစ်းစကား၊ ပြဲစား စကားေျပာတာမ်ဳိးေတြ ဟာ လည္းပဲ
တရား႐ုံးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ တခုလို က်င့္သုံးေနဆဲပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံ
တ၀န္းလုံးမွာ အဲဒီလို ျဖစ္ပ်က္ေနတာ၊ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ႀကီး တခုလုံး
အက်င့္ပ်က္ျခစား ေနတာကို တ ဘက္ တလမ္းက တည့္မတ္ႏိုင္ဖို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ
အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေဆြးေႏြးၾကတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ တရားစီရင္ေရး ကိစၥေတြမွာ
လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈ အားနည္းလာေအာင္ တရားခြင္ကုိ မွတ္တမ္းတင္တာ၊ CCTV ကင္မရာ တပ္ဆင္တာ
ေတြ ျပဳလုပ္ဖို႔ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ တခ်ဳိ႕က အႀကံျပဳၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
ေရွ႕ေနႀကီး
ဦးေအာင္သိန္း က ေတာ့“လာဘ္ေပးတာက တရားခြင္မွာ ေပးမွ မဟုတ္ဘူး၊ ထမင္းဆိုင္၊
လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မွာ ေပးလည္း ရတာပဲ၊ အဲဒီေတာ့ CCTV တပ္တာထက္ တင္းက်ပ္တဲ့ ဥပေဒ
ျပဌာန္းႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္”လို႔ ဆိုပါတယ္။
CCTV
ကင္မရာေတြ တပ္ဆင္တာ အျပင္ တရား႐ုံး သတင္းေထာက္ေတြ ထားၿပီး မီဒီယာေတြကုိ
တရား႐ုံးေတြမွာ လြတ္လပ္ စြာ ေစာင့္ၾကည့္ သတင္းရယူခြင့္ေပးဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္းလည္း
ေရွ႕ေနႀကီးေတြက ေျပာပါတယ္။
အဲဒီေတာ့
ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရရဲ႕ လက္က်န္ ၂ နွစ္အတြင္းမွာ သန္႔ရွင္းေကာင္းမြန္တဲ့ အစိုးရ
တရပ္ျဖစ္ေရးအတြက္ ျမန္မာ့ တ ရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ တည့္မတ္လာေရးဟာ တင္းက်ပ္တဲ့
ဥပေဒေတြ ျပဳျပင္ ျပဌာန္းႏိုင္ေရးဟာ အဓိက ျဖစ္ေနပါတယ္။
အဲဒီ
ဥပေဒေတြကုိ အစိုးရ အဖြဲ႔ကေရာ တရားစီရင္ေရး ဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ကုိယ္တိုင္က
က်င့္သုံးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ယိမ္း ယိုင္ေနတဲ့ ျမန္မာ့ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ႀကီးဟာ
အတန္အသင့္ တည့္မတ္ လာႏိုင္ေျခ ရွိတယ္လို႔ သုံးသပ္မိပါတယ္။
No comments:
Post a Comment