Monday, November 11, 2013
★ ျမန္မာ့ေႏြဦးအား အင္စတီက်ဴးရွင္း ေဘာင္သြင္းျခင္း ★ (မွဴးေဇာ္)
♦နိဒါန္း♦
ျမန္မာ့ေႏြဦးဟု ကင္ပြန္း တပ္ၾကကုန္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးသည္ ယခုထက္တိုင္ အသြင္ကူးေျပာင္းဆဲ အဆင့္တြင္သာ ရွိေနေသးသည္ ဟူသည့္အခ်က္ကို သတိခ်ပ္လွ်င္ Democracy Deficit ကို နားလည္ သေဘာေပါက္ႏိုင္မည္ဟု ယူဆႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ အရအသုံး ခန္႔မွန္းေျခ ေငြစာရင္းကို တြက္ခ်က္ၾကရာ၌ အရႏွင့္ အသုံး ညီမွ်ေအာင္ ႀကံေဆာင္ လုပ္ကိုင္ၾကေသာ္လည္း လက္ေတြ႕ သုံးစြဲၾကရာ၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ လိုေငြျပေလ့ ရွိၿပီး လိုေငြ အခ်ဳိးအစား သတ္မွတ္ခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ သင့္ေလ်ာ္ျခင္း ရွိ-မရွိ၊ လက္ခံႏိုင္ျခင္း ရွိ-မရွိ တိုင္းတာေလ့ ရွိသည္။ ျမန္မာ့ ေႏြဦး ခရီးေပါက္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ ၂ ႏွစ္ခြဲေက်ာ္ သက္တမ္းကို လည္ျပန္ၾကည့္လွ်င္ (၁) ဘာေတြ ရရွိခဲ့ၿပီးၿပီလဲ။ ဘာေတြ သုံးၿပီးၿပီလဲႏွင့္ (၂) ဘာေတြရရန္ က်န္ရွိေနေသးသလဲ စသည့္အခ်က္ မ်ားျဖင့္ တိုင္းတာႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထိုမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ေရတြက္ပုံ အမွတ္စဥ္ သည္ပင္လွ်င္ ျမန္မာ့ေႏြဦး၏ Democracy Deficit ပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
♦အသြင္ကူးေျပာင္းေရး အဆင့္မ်ား♦
ေက်ာင္းေတာ္လာ သီအိုရီမ်ားအရ (၁) အခြါ (ေျဖေလွ်ာ့ေရး အဆင့္) ၊ (၂) အကူး (ကူးေျပာင္းေရး အဆင့္) ၊ (၃) အခိုင္ (ခိုင္မာေရး အဆင့္) အဆင့္ (၃) ဆင့္ ရွိရာတြင္ ျမန္မာ့ေႏြဦး ဘယ္ဆီ ေရာက္ရွိေနသည္ကို ျပန္လည္ တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆးၾကရန္သာ ရွိေပသည္။ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ား မတိုင္မီက ဒီဘိတ္ လုပ္ခဲ့ၾကၿပီးေသာ ေပးထားခ်က္ (၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ) သည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ေပးထားခ်က္ကို ျပင္ရန္ (ခြင္ကိုခ်ဲ႕ရန္) အေျခအေနအထိ ဆိုက္ေရာက္လာေနေၾကာင္း ေတြ႕ရွိႏိုင္သည္။ အျခားေသာ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး အဆင့္မ်ားႏွင့္ မတူညီသည္မွာ ျမန္မာ့ေႏြဦး သည္ ဒီမိုကေရစီ ကူးေျပာင္းေရးသာမက အမ်ဳိးသား ညီညြတ္ေရးကိုပါ ဒြန္တြဲေဖာ္ေဆာင္ ေလွ်ာက္လွမ္းေနရျခင္း ျဖစ္ေလရာ မည္မွ် ခက္ခဲႏိုင္သည္ကို မွန္းဆႏိုင္ေပမည္။ အမ်ဳိးသား ညီညြတ္ေရးတြင္ (၁) နားလည္မႈ တည္ေဆာက္ေရး၊ (၂) ယုံၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေရး၊ (၃) ညီညြတ္မႈ တည္ေဆာက္ေရး ဟူေသာ အဆင့္ႀကီး (၃) ဆင့္ ရွိသည့္အနက္ ေနာက္ဆုံး ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ၊ ျမစ္ႀကီးနား ပူးတြဲထုတ္ျပန္ ေၾကညာခ်က္သည္ ယခင္ ေခတ္မ်ားက ဆိုလွ်င္ ေရာက္ႏိုင္ခဲေသာ အဆင့္တစ္ဆင့္ဟု ဆိုေသာ္ မွားမည္ မထင္ေပ။ အေၾကာင္းရင္းမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္အတြင္း တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းေပါင္းစုံႏွင့္ ႀကဳိတင္ သတ္မွတ္ခ်က္ မထားဘဲ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည့္ ပထမဆုံးေသာ အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရး ဒိုင္ယာေလာ့ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းအျပင္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ဗဟိုဦးစီး တစ္ေသြး တစ္သံ တစ္မိန္႔တြင္ ပုံစံဝင္ အသားက်ခဲ့ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား တစ္ခုလုံး အသြင္ကူး ေျပာင္းႏိုင္ေရး အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက႑ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးကို တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပဳိင္တည္း ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ ရွိသည့္အျပင္ တံခါးပိတ္ စီးပြားေရးစနစ္ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လည္ပတ္ လႈပ္ရွားခဲ့ေသာ ေစ်းကြက္ ယႏၲရားကိုလည္း ကမၻာလုံးဆိုင္ရာ စီးပြားေရးႏွင့္ အလိုက္သင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ဆက္သြယ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ပုဂၢလိကက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကိုလည္း တစ္ၿပဳိင္နက္တည္း ပုံေဖာ္လ်က္ ရွိသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားတြင္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ တက္ခဲ့ၾကကုန္ေသာ သံေခ်း မ်ားကို ဤကာလ ဤအင္အားျဖင့္ စင္ၾကယ္ေအာင္ ေဆးေၾကာရာတြင္ သာမန္ ဆပ္ျပာရည္ျဖင့္ မရႏိုင္ဟူေသာ မွတ္ခ်က္မွာလည္း မွန္သင့္သေလာက္ မွန္ေပမည္။ သို႔ေသာ္ ယခုကဲ့သို႔ သမိုင္းဝင္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ျဖတ္သန္း ေနၾကရေသာ လက္ရွိ အေနအထားတြင္ အရပ္ရပ္နယ္ပယ္စုံ စြမ္းရည္ျမႇင့္တင္ေရး Capacity Building စိန္ေခၚမႈသည္ မည္မွ် အေရးပါသည္ကိုလည္း မ႑ိဳင္ႀကီးမ်ား အားလုံးႏွင့္ နယ္ပယ္ အဖုံဖုံတို႔တြင္ ျမင္ေတြ႕ ေနရေပသည္။
ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး တို႔တြင္ ႀကံဳေတြ႕ရေလ့ရွိေသာ (၁) အမ်ဳိးသားေရး လိႈင္းလုံး၊ (၂) အိုင္ဒီယိုေလာ္ဂ်ီ အစြဲေဟာင္းျပႆနာ၊ (၃) အေမရိကန္အိပ္မက္ ျပည့္မီေရး စသည္တို႔ကို ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား သတိျပဳရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။ အေရွ႕ဥေရာပႏွင့္ အာဖရိက အသြင္ကူးေျပာင္းေရး မွတ္တမ္းတို႔၌ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ၾကကုန္ေသာ အေမရိကန္အိပ္မက္ ျပႆနာမွာ ယခု ဒီမိုကေရစီကူး-ယခုအေမရိကန္ လူမႈ-စီးပြားအေနအထား ရရွိလိုေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ လက္ေတြ႕ ျပႆနာပင္ ျဖစ္ေနသည္။ ျမန္မာ စကားပုံအရ ဆိုရလွ်င္ ခုေရတြင္းတူး၊ ခုေရၾကည္ေသာက္ႏွင့္ နီးစပ္ႏိုင္သည္။ ဒီမိုကရက္တိုင္ေဇးရွင္း တို႔တြင္ ႀကဳိတင္ ျဖည့္ဆည္းအပ္ေသာ (၁) လူလတ္ တန္းစား၊ (၂) အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ (၃) တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး စသည့္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ား ျပည့္မီျခင္း မရွိေသာ္လည္း ရဲရဲတင္းတင္းပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ေရာ ႏိုင္ငံသားမ်ားပါ တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္း ေျခလွမ္းခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီ ေနာက္ျပန္လိႈင္း သံသယမ်ားျဖင့္ အကဲခတ္ ေစာင့္ၾကည့္ ေနၾကသည့္ ၾကားမွ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ရင့္က်က္ တည္ၿငိမ္သည့္ မွ်ေျခသို႔ ကူးေျပာင္း ေနသည္ (မွ်ေျခ မေရာက္ေသး) ကိုလည္း သတိခ်ပ္သင့္သည္။ ယုံၾကည္ခ်က္ အက်ဥ္းသား၊ ဖက္ဒရယ္၊ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး၊ ျပည္ေထာင္စု တပ္မေတာ္၊ တန္းတူညီမွ်ေရး စသည့္ စကားလုံး တေစၦမ်ား သည္လည္း ျပည္သူတို႔၏ ေရလဲသုံး စကားလုံးမ်ား ျဖစ္လာေန သည္ကို ေတြ႕ရွိႏိုင္သည္။
♦ျပည္နယ္-တိုင္းေဒသႀကီး ဘတ္ဂ်က္မူဝါဒ♦
(၁) ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး (Power) ၊ (၂) အခြန္အေကာက္ (Revenue) ႏွင့္ (၃) သယံဇာတ ခြဲေဝေရး (Resources) ဟူေသာ ျပည္နယ္မ်ား၏ အခြင့္အေရးသည္ လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးတြင္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဤအခ်ိန္ ဤကာလတြင္ အဆိုပါ လိုလားခ်က္မ်ားကို ေျဖေလွ်ာ့ ခြဲေဝေပးရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးကိုယ္တိုင္ အေလးေပး ေဆာင္႐ြက္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ အခ်ဳိ႕၏ ေျပာၾကားခ်က္ မ်ားအရ (၁) ယခုလက္ရွိ ခြဲေဝေပးႏိုင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ေနမႈ မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ရင္းေစတနာ အရသာ ျဖစ္သည္၊ (၂) ၂၀၁၅ အလြန္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ မည္သူ ျဖစ္လာမည္ မသိႏိုင္ေသး၊ (၃) ထို႔ေၾကာင့္ အေျခခံဥပေဒအရ ေပးအပ္ထားသည့္ အခြင့္အေရးကိုသာ လိုခ်င္သည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို အဓိပၸာယ္ ျပန္ဆိုရလွ်င္ (၁) ဗဟို (ျပည္ေထာင္စု) က ထပ္ဆင့္ ခြဲေဝေပးျခင္းမ်ဳိးကို မလိုခ်င္၊ (၂) မူလ ကတည္းက (အေျခခံဥပေဒ အတြင္းမွာပင္) တရားဝင္ ခြဲေဝ အပ္ႏွင္းထားသည္ကိုသာ လိုခ်င္သည္ ဟူ၍ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဤသည္မွာ သဘာဝက်သည္၊ ျပည္ေထာင္စု မူဝါဒႏွင့္လည္း ကိုက္ညီသည္။ လူေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အေျပာင္းအလဲကို မူျဖင့္ ျပ႒ာန္းေပးရန္ လိုလားျခင္းဟု ဆိုႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ မၾကာခင္ လာေတာ့မည့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အတြက္ ျပည္နယ္မ်ား၏ ဘတ္ဂ်က္မ်ားကို ေရးဆြဲၾကရာတြင္ ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ မူဝါဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးက ၉-၈-၂၀၁၃ ရက္ေန႔ သမၼတအိမ္ေတာ္တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားထားၿပီး ျဖစ္သည္-
♦ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစိုးရ ဝ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားကို အဓိကထား မွာၾကားလိုတဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့-
♦ ၿမဳိ႕နယ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီနဲ႔ ၿမဳိ႕မိၿမဳိ႕ဖေတြ ပါဝင္ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ၿမဳိ႕နယ္ ဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္ေရး အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီ၊ ၿမဳိ႕နယ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီေတြဟာ ၿမဳိ႕နယ္ အသီးသီး ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ဖို႔နဲ႔ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ လူမႈစီးပြားေရး လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ညႇိႏိႈင္းေပါင္းစပ္ ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္႐ြက္ေပးတဲ့ အစိုးရနဲ႔ ပုဂၢလိက ပူးေပါင္းညႇိႏိႈင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး အဖြဲ႕ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၿမဳိ႕နယ္အတြက္ ဦးစားေပး လုပ္ငန္းေတြကို ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးတတ္၊ လုပ္တတ္ကိုင္တတ္ ရွိေအာင္ သင္ၾကား ေလ့က်င့္ ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
♦ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္မ်ား ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ရာမွာ ၿမဳိ႕နယ္အဆင့္ဟာ အေျခခံက်ၿပီး ျပည္သူေတြရဲ႕ တစ္ဦးက် ဝင္ေငြ၊ ေသာက္သုံးေရ လိုအပ္ခ်က္၊ လွ်ပ္စစ္မီး လိုအပ္ခ်က္၊ အလုပ္လက္မဲ့ အေရအတြက္နဲ႔ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ဖန္တီးေရး၊ ၿမဳိ႕ကြက္႐ြာကြက္ အက်ယ္အဝန္းနဲ႔ လူဦးေရ တိုးပြားမႈ သိပ္သည္းမႈအရ ၿမဳိ႕႐ြာ ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္း ေရးဆြဲၿပီး လယ္မဲ့၊ ယာမဲ့၊ အိမ္မဲ့မ်ား စာရင္းေကာက္ယူ ေနရာခ်ထားေရး စတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္ ကိန္းဂဏန္း စာရင္းဇယားမ်ားကို ေျမျပင္ စာရင္းေကာက္ယူ ေလ့လာ သုံးသပ္ ေဆြးေႏြး စီမံ ေဆာင္႐ြက္ၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ားအတြက္ လယ္ယာေျမ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မွတ္ပုံတင္ျခင္းႏွင့္ လယ္ယာေျမ လုပ္ပိုင္ခြင့္ျပဳ လက္မွတ္ ထုတ္ေပးျခင္း လုပ္ငန္းေတြကို အျမန္ၿပီးျပတ္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ ေပးႏိုင္တာနဲ႔အမွ် ၎တို႔ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္၊ ေရာင္းခ်ခြင့္၊ ေပါင္ႏွံခြင့္မ်ား ရလာတာနဲ႔အမွ် ေခ်းေငြရရွိေရး၊ ေငြေၾကး အရင္းအႏွီး ရရွိေရး ေဆာင္႐ြက္လာႏိုင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ားရဲ႕ လူမႈစီးပြားေရးဘဝ တိုးတက္လာမွာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ဝိုင္းဝန္း ေဆာင္႐ြက္ေပးၾကပါလ႔ို မွာၾကားလိုပါတယ္။
♦ ၿမဳိ႕နယ္ေကာ္မတီ အသီးသီးအေနနဲ႔ အစည္းအေဝးမ်ား က်င္းပရာမွာ ျပည္သူမ်ားက ေ႐ြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုပါ ဖိတ္ၾကားၿပီး ျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားေရး လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လမ္းတံတား အေျခခံ အေဆာက္အအုံ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအနက္ ဦးစားေပးမ်ားကို ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး ၿမဳိ႕နယ္အဆင့္၊ ခ႐ိုင္အဆင့္၊ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အဆင့္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား လႊတ္ေတာ္မ်ားသို႔ အဆင့္ဆင့္ တင္ျပသင့္သည္မ်ားကို ဘတ္ဂ်က္၊ ေငြေၾကး၊ ရင္းႏွီးၿမႇဳပ္ႏွံမႈ အလားအလာေပၚ မူတည္ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး ညႇိႏိႈင္းတင္ျပတဲ့ အစီအစဥ္မ်ား ေဆာင္႐ြက္သြားၾကရန္ လိုအပ္ပါတယ္။
♦ ဒီလို ျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္းပါဝင္တဲ့ ျပည္သူဗဟိုျပဳ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရးအတြက္ ရည္မွန္း ေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့ ျပည္သူ ဗဟိုျပဳ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ စနစ္သစ္ တစ္ရပ္ကို ပီပီျပင္ျပင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မွသာ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားရဲ႕ ပြင့္လင္းျမင္သာ ရွိမႈ၊ ျပည္သူ႔အသံႏွင့္ ဆႏၵကို သိရွိ ဦးစားေပး၍ ထိေရာက္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ ဥပေဒ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းႏွင့္ အညီ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္လ်က္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ တားဆီး ထိန္းသိမ္းႏိုင္မႈ ၿမဳိ႕နယ္ ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ၊ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္မႈမ်ား ရရွိလာမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အေလးထား ေဆာင္႐ြက္သြားၾကဖို႔ မွာၾကား လိုပါတယ္။၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ခ်မွတ္ထားသည့္ မူဝါဒအရ လာမည့္ဘတ္ဂ်က္ႏွင့္ စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲရာတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕မ်ားအေနႏွင့္ ၿမဳိ႕မိၿမဳိ႕ဖမ်ား ပါဝင္ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ၿမဳိ႕နယ္ ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ေရး အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီ၊ ၿမဳိ႕နယ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ စသည္တို႔အျပင္ သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ မိမိတို႔ ၿမဳိ႕နယ္အတြက္ မည္သည့္ စီမံကိန္း ေဆာင္႐ြက္မည္၊ ဘ႑ာေငြ မည္မွ် သုံးမည္ စသည္တို႔ကို ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထု ဗဟိုျပဳ ဘတ္ဂ်က္ ေမာ္ဒယ္အသစ္ကို အစျပဳ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာ၌ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒ ျပဳေရးႏွင့္ ျပည္သူမ်ားအၾကား တည္ေဆာက္ထားၾကကုန္ေသာ နားလည္မႈ၊ ယုံၾကည္မႈ၊ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္မႈတို႔အေပၚ မူတည္၍ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္ အညီျဖစ္ေသာ ဘတ္ဂ်က္ သုံးစြဲမႈမ်ား ထြက္ေပၚလာမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုသို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္မႈ ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေဆြးေႏြး၊ တြက္ခ်က္၊ ေရးဆြဲသည့္ ဘတ္ဂ်က္ လ်ာထားခ်က္မ်ား အတည္ျပဳၿပီးခ်ိန္တြင္ လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမ်ားတြင္ သက္ဆိုင္ရာ မဲဆႏၵ နယ္ေျမမ်ားအတြက္ မည္သည့္ လုပ္ငန္းကို ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ-မရွိ ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းေနစရာ လိုအပ္မည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ အလားတူ မည္သည့္ၿမဳိ႕နယ္တြင္ မည္သည့္ လုပ္ငန္း ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ တိုက္တြန္းေၾကာင္း အဆိုမ်ားလည္း တင္သြင္းစရာ လိုအပ္မည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ဥပေဒျပဳေရး တြင္လည္း အမ်ဳိးသားမူဝါဒဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု၏ အေရးအရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို အေလးထား၍ ေဆြးေႏြး တိုင္ပင္ႏိုင္ၾကေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ၿမဳိ႕နယ္ကိစၥ၊ မိမိတို႔ မဲဆႏၵ နယ္ေျမ ကိစၥမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္နယ္ အဆင့္မွာပင္ ညႇိႏိႈင္းေျဖရွင္း ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္သာ အေရးႀကီးေပလိမ့္မည္။
♦နိဂုံး♦
ဒီမိုကေရစီအိပ္မက္ (အေမရိကန္အိပ္မက္) ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ ဒီမိုကေရစီ လိုေငြျပမႈ အခ်ဳိးသည္ မ်ားစြာ ႀကီးမား မ်ားျပား ေနပါလိမ့္မည္။ ဒီမိုကေရစီသို႔ ခ်ီရာလမ္းတြင္ နိဂုံးပန္းတိုင္ဟူ၍ တိတိက်က် မရွိႏိုင္သလို ျဖတ္သန္းရမည့္ အဆင့္မ်ားသည္သာ ျမန္မာ့ေႏြဦး၏ တည္ရာ အရပ္ကို ျပဆိုေနမည္ ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီ ဟူသည္ အမ်ားဆႏၵျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း ျဖစ္ရာ အားလုံးပါဝင္မႈ ျမင့္မား က်ယ္ျပန္႔လာသည္ႏွင့္အမွ် အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈ ယႏၲရားမ်ား ခိုင္မာသည္ထက္ ခိုင္မာလာကာ အာဏာ ရွင္ဆန္ေသာ ဓေလ့ေဟာင္းမ်ား ပေပ်ာက္ ေလ်ာ့ပါးသြားမည္သာ ျဖစ္သည္။ စနစ္ကိုလည္းျပင္၊ လူကိုလည္း ျပင္ရသည့္ ေခတ္ေျပာင္းခ်ိန္ ျဖစ္ေလရာ မေျပာင္းႏိုင္သူမ်ား အလိုအေလ်ာက္ ေဘးေရာက္သြားၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။ အလားတူပင္ လက္ဆယ္ေခ်ာင္း မျပည့္တတ္သည့္ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ဆႏၵျဖင့္ ပုံေဖာ္အပ္ေသာ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ဟူသည္ အခ်ိန္မေ႐ြး ကြဲၿပဳိ ေၾကမြသြားတတ္ေသာ သေဘာသဘာဝ ရွိေနသည္ ကိုလည္း သတိႀကီးႀကီး သုံးသပ္ၾကရန္ လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။ ရရွိထားၿပီးျဖစ္ေသာ အေျပာင္းအလဲမ်ား ေနာက္ျပန္ မဆုတ္ေစရန္ အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ားျဖင့္ တုပ္ေႏွာင္ရန္ လိုအပ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား အားလုံးအေနႏွင့္ ရရွိထားၿပီးေသာ ကူးေျပာင္းေရးအဆင့္ကို ကူးေျပာင္းေရး အဆင့္ဟု နားလည္ တန္ဖိုးထား၍ ခိုင္မာေစသည့္ အဆင့္သို႔ မေႏွးမျမန္ ေရာက္ရွိႏိုင္ေစမည့္ အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ား ခိုင္မာေစေရး ေဆာင္ၾကဥ္း ေပးပါမည့္အေၾကာင္း၊ ပြင့္ဖူးေနေသာ ျမန္မာ့ေႏြဦးကို အင္စတီက်ဴးရွင္း ေဘာင္သို႔ သြတ္သြင္း ေပးၾကပါမည့္အေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး တင္ျပလိုက္ရေပသည္။
Hmuu Zaw Facebook စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူူေဖာ္ျပသည္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment