Created on Sunday, 01 December 2013 23:01
Written by ေဒါက္တာရန္မ်ိဳးသိမ္း
ျပည္နယ္အေျချပဳ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ားသည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြ
ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ ႏိုင္ငံေရးအရ ပိုမိုေျခလွမ္း က်ဲလာမည့္အျပင္ ၂၀၁၅
ခုႏွစ္အလြန္ ျပည္နယ္အစုိးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္လည္း ႏိုင္ငံေရးအရ
ပိုမိုတြင္က်ယ္ လာမည္ျဖစ္သည္။ လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ားႏွင့္ အမ်ဳိးသား
ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အၾကား သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ ဆက္ဆံေရးကို
တည္ေဆာက္ႏိုင္မွသာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေရွ႕ခရီးသည္ အဖုအထစ္ နည္းမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ားႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္အၾကား ယံုၾကည္မႈ ႏိုင္ငံေရးကို
စနစ္တက် ထူေထာင္သင့္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းလိုပါသည္။
လူမ်ဳိးစု
ပါတီမ်ားႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္အၾကား ဆက္ဆံေရးသည္ ခပ္စိမ္းစိမ္း ျဖစ္လာေနသည္မွာ
အထင္အရွား ျဖစ္သည္။ ဒီခ်ဳပ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအရ တြဲရပ္ခဲ့သည့္ ညီညြတ္ေသာ
တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ား မဟာမိတ္အဖြဲ႕ (ယူအင္န္ေအ) ၀င္ပါတီမ်ားသည္ပင္
ဒီခ်ဳပ္ႏွင့္ ဆက္ဆံေရးတြင္ အၿမီးအေမာက္မတည့္ ျဖစ္လာေနသည္ကို သတိျပဳမိသည္။
အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏
ေအးစက္လြန္းေသာ ဆက္ဆံေရးကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု
ပါတီမ်ားႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္အၾကားတြင္ ေလစိမ္းမ်ား တိုက္လာခဲ့သည္ဟုလည္း
သံုးသပ္မႈမ်ား ရွိေနသည္။
အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္တြင္
ဗဟိုအလုပ္ အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီ၊ ဗဟိုေကာ္မတီတို႔ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ္လည္း ဥကၠ႒
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အဆံုးအျဖတ္သည္သာ အခရာ က်သည္ကို လူမ်ဳိးစုပါတီ
ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္ သိရွိထားသည့္အေလ်ာက္ လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ားႏွင့္
ဒီခ်ဳပ္အၾကား ဆက္ဆံေရး၌ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အလုပ္သေဘာ ေဆြးေႏြးမႈကို
ပိုမိုလုိလားမည္ ျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ ဥကၠ႒အျဖစ္
ဦးေဆာင္ေသာ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရး ေကာ္မတီကို
အဖြဲ႕၀င္ ငါးဦးႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းထားၿပီး ျဖစ္လင့္ကစား အဆိုပါ ေကာ္မတီ၏
လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ မႈမ်ားကိုမူ ျပည္သူလူထု အေနျဖင့္ သိရွိႏိုင္မႈ
အပိုင္းတြင္ အားနည္းလ်က္ရွိဆဲ ျဖစ္သည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
အေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ တန္းတူရည္တူရွိေသာ
ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး ႏိုင္ငံေရးအရ အလုပ္သေဘာေဆာင္ေသာ
ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို အလ်င္အျမန္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္လ်က္ ရွိေနသည္ဟု
ထင္ျမင္မိသည္။ အဆိုပါ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ားမွတစ္ဆင့္ တိုင္းရင္းသား
လူမ်ဳိးစု ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္ သို႔မဟုတ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အၾကား
ယံုၾကည္မႈ ႏိုင္ငံေရး တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ ေျခလွမ္းစသင့္သည္ဟု အၾကံျပဳလိုသည္။
ကနဦးတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ျပည္နယ္အေျချပဳ လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ား၏
ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အလြတ္သေဘာ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ၿပီး
ဒီခ်ဳပ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ားအၾကား လက္ရွိဆက္ဆံေရး
အေျခအေန ႏိုင္ငံေရး ေရွ႕ခရီးတြင္ ပူးေပါင္းႏိုင္ဖြယ္ရွိမည့္ အလားအလာမ်ား
၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ အေနအထားမ်ားကို
စနစ္တက် ဆန္းစစ္သင့္သည္။ အဆိုပါ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားမွတစ္ဆင့္ အလြတ္သေဘာ
ေဆြးေႏြးပြဲအတြင္း ဒီခ်ဳပ္ႏွင့္ လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ားအၾကား ယံုၾကည္မႈ
တည္ေဆာက္ေရး စီမံခ်က္ မူၾကမ္းတစ္ရပ္ ေရးဆြဲႏိုင္ေရးကို မျဖစ္မေန
အားထုတ္သင့္သည္ဟု တိုက္တြန္းလိုသည္။ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေရး စီမံခ်က္သည္
အမ်ဳိးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး၏ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခု ျဖစ္လာမည့္အျပင္
ဗမာလူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားအၾကား ျပည္မႏွင့္
ျပည္နယ္မ်ားအၾကား ႏွစ္ကာလရွည္ၾကာ ပ်က္ယြင္းလာခဲ့ေသာ ယံုၾကည္မႈ
ႏိုင္ငံေရးကို ျပန္လည္ခ်ိတ္ဆက္ေပးမည့္ ႏိုင္ငံေရး တံတားတစ္စင္းလည္း
ျဖစ္လာႏိုင္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။
အဆိုပါ ယံုၾကည္မႈ
တည္ေဆာက္ေရး စီမံခ်က္ မူၾကမ္းကို ကိုင္လ်က္ ဒီခ်ဳပ္ဥကၠ႒
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ လူမ်ဳိးစု တိုင္းရင္းသား ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ား
အားလံုးႏွင့္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေတြ႕ဆံုလ်က္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း
ခ်ျပေဆြးေႏြးသင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိသည္။ စီမံခ်က္ မူၾကမ္းပါ အခ်က္အလက္မ်ား၊
လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို လူမ်ဳိးစု ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ား အားလံုးသေဘာတူ
လက္ခံႏိုင္သည္အထိ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ အေျမာ္အျမင္ရွိရွိ ခ်ဥ္းကပ္ညႇိႏိႈင္း
ေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားမွတစ္ဆင့္
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား
လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ားအၾကား အားလံုးသေဘာတူ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ
ဘံုသေဘာတူညီခ်က္မ်ား၊ ဘံုလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို လႊမ္းျခံဳႏိုင္မည့္
မဟာဗ်ဴဟာမ်ား၊ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားကို တန္းတူရည္တူ လက္ေရတစ္ျပင္တည္း
ညႇိႏိႈင္းအတည္ျပဳႏိုင္ရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အေနျဖင့္
တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ားႏွင့္ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ မဟာမိတ္ ဆက္ဆံေရးကို အေလးအနက္
ထားသည္ဆိုလွ်င္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ား၏ လက္ငင္းအက်ဳိးကို
အေလးအနက္ထားရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ား၏
လက္ငင္းအက်ဳိးမွာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္ ကာလတြင္
ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရ မ်ားတုိ႔၌ ကိုယ္စားလွယ္ေနရာ အမ်ားစု
ရရွိၿပီး ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ကို
လက္ေတြ႕က်က် က်င့္သံုးႏိုင္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္သည္ လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ား၏ လက္ငင္းအက်ဳိးအေပၚ
အဆိုးသက္ေရာက္ေစမည့္ ႏိုင္ငံေရးအရ ဘက္ၿပိဳင္မႈမ်ား၊ စီးခ်င္းထိုးမႈမ်ားကို
ျပဳလုပ္လာမည္ဆိုလွ်င္ လူမ်ဳိးစု ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အၾကား ဗ်ဴဟာေျမာက္ ဆက္ဆံေရးသည္လည္း အိုးနင္းခြက္နင္း
ျဖစ္သြားႏိုင္ဖြယ္ ရွိေနသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ အကယ္၍
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္သည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲကို
အေၾကာင္းျပဳလ်က္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ား၏ လက္ငင္းအက်ဳိးကို
ျမႇင့္တင္ေပးႏုိင္မည္ဆိုလွ်င္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု
ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အၾကား ယံုၾကည္မႈ ႏိုင္ငံေရးသည္
႐ုတ္ျခည္းျမင့္တက္ လာမည္ျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ
အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ဗမာအေျချပဳ၊ ျပည္မအေျချပဳ ပါတီမဟုတ္သည့္အျပင္ တိုင္းရင္းသား
အားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ ျပည္ေထာင္စုပါတီ ျဖစ္သည္ဟု
ေျပာဆိုရွင္းလင္းမႈမ်ား ရွိေနလင့္ကစား လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ား၊
ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ား အေနျဖင့္ အဆိုပါ
ရွင္းလင္းခ်က္ကုိ ယံုၾကည္ရန္ ခက္ခဲေနသည္မွာ ပကတိ အေျခအေနပင္ ျဖစ္သည္။
တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ား အေနျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚ ယံုၾကည္မႈ၊
ေထာက္ခံမႈမ်ား ရွိလင့္ကစား ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ပါတီကို
တိုင္းရင္းသား အားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ ပါတီအျဖစ္ လက္ခံႏိုင္သည္အထိ
အဘက္ဘက္တြင္ အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။ တစ္ဖက္မွၾကည့္လွ်င္
အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ဗဟိုအလုပ္ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕တြင္
တိုင္းရင္းသားမ်ား ပါ၀င္မႈ နည္းပါးသည့္နည္းတူ ဗဟိုေကာ္မတီ အပါအ၀င္
ပါတီေခါင္းေဆာင္ အဆင့္ဆင့္တြင္လည္း တိုင္းရင္းသားမ်ား ပါ၀င္မႈႏႈန္းမွာ
နည္းပါးလြန္းသည္မွာ အထင္အရွားပင္ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ား
အားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ပါတီဟု က်ားကုတ္က်ားခဲ ရွင္းလင္းခ်က္
ထုတ္မည့္အစား ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္
တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ယံုၾကည္မႈ၊ နားလည္မႈ
တည္ေဆာက္ႏိုင္မည့္ လက္ေတြ႕က်ေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ပိုမိုအာ႐ုံ
စုိက္သင့္သည္ဟု အၾကံျပဳလိုသည္။
လတ္တေလာ ႏိုင္ငံေရး
အခင္းအက်င္းတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္
အေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားႏွင့္ ယံုၾကည္မႈ၊ နားလည္မႈ
ပိုမိုရရွိႏိုင္ေရးကို ရည္ရြယ္လ်က္ လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ
အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ျပည္နယ္အေျချပဳ လူမ်ဳိးစု ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား၏
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္မ်ား အားလံုး၌
၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔အျပင္ ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္မ်ားတြင္
ျပည္နယ္အေျချပဳ လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ား အႏိုင္ရရွိေရး၊ ျပည္နယ္ အစိုးရႏွင့္
ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္တို႔ကို ျပည္နယ္အေျချပဳ လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ား၏
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေရးတို႔အတြက္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု
ပါတီမ်ားႏွင့္ လက္တြဲပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
ျပည္နယ္အေျချပဳ လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ျပည္နယ္အလိုက္
ေရြးေကာက္ပြဲ ေအာင္ႏိုင္ေရး ပူးတြဲအလုပ္အဖြဲ႕မ်ား ေပၚေပါက္ေရးတို႔အတြက္
တတ္အားသေရြ႕ ကူညီသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စသည့္အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ေသာ ႏိုင္ငံေရး
သေဘာထား ေၾကညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ႏုိင္မည္ဆိုလွ်င္ ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္မည္ဟု
ထင္ျမင္မိသည္။
အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏
သမီးျဖစ္မႈ၊ ျပည္တြင္းျပည္ပတြင္ လူသိမ်ား ေက်ာ္ၾကားမႈ၊ ေထာက္ခံမႈ၊
ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္အတန္းမီ အရည္အေသြး ျပည့္၀မႈ စသည္တို႔ႏွင့္အတူ တရိပ္ရိပ္
တက္ေနေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အရွိန္အ၀ါႏွင့္ ၾသဇာကို
ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳလ်က္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ လာမည့္ ၂၀၁၅
ခုႏွစ္ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္မ်ား၌ ျပည္နယ္အေျချပဳ
လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး စီးခ်င္းထိုး ယွဥ္ၿပိဳင္လာမည္ကို
တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ား အေနျဖင့္ စိုးရိမ္ႏိုင္သည္။ ျပည္နယ္
မဲဆႏၵနယ္မ်ားတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳေသာ
ဒီခ်ဳပ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက မဲခြဲယူသြားသျဖင့္ သူ႐ႈံး၊ ကိုယ္႐ႈံး ျဖစ္လာမည့္
အေနအထားကို တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္ မလိုလားသည္မွာလည္း
အထင္အရွား ျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္
ပါတီစည္းမ်ဥ္းႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု၏ နိဒါန္းတြင္ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္
ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို ေအာင္ျမင္စြာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္ တိုင္းရင္းသား
လူမ်ဳိးစုမ်ား အပါအ၀င္ အလႊာအသီးသီးကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ ႏိုင္ငံေရး
အဖြဲ႕ေပါင္းခ်ဳပ္ႀကီး တစ္ရပ္ လိုအပ္သည့္အေလ်ာက္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ
အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္ဟု ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ပါတီ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္
ငါးခ်က္ႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုပါ ပုဒ္မမ်ားတြင္ တိုင္းရင္းသား
လူမ်ဳိးစုမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အမ်ဳိးသား
ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ ပါတီႏွင့္ ပါတီ၀င္မ်ား၏ လက္စြဲက်မ္းဟု
ဆိုရမည့္ ပါတီစည္းမ်ဥ္းႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု၏ ရည္ရြယ္ခ်က္တြင္ တိုင္းရင္းသား
လူမ်ဳိးစုမ်ား၏ တန္းတူရည္တူခြင့္၊ ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီး
ပိုင္ခြင့္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဖာ္ျပႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည့္နည္းတူ ဒီခ်ဳပ္ပါတီ၏
တိုင္းရင္းသား ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးကိုလည္း သီးျခားထည့္သြင္း
ေဖာ္ျပထားႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ပိုမိုဆီေလ်ာ္မည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။
ႏိုင္ငံေရး၀ါဒ သေဘာတရားႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ တိုင္းရင္းသား
လူမ်ဳိးမ်ား က႑ဟု သီးျခားေဖာ္ျပ ထားသည္။ အဆိုပါ က႑တြင္ အမ်ဳိးသား
ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း
လံုး၀ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ တတ္စြမ္းသမွ် ေဆာင္ရြက္သြားမည္၊ တိုင္းရင္းသား
လူမ်ဳိးမ်ား၏ မေက်နပ္မႈမ်ားကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားမည္ မဟုတ္ပါဟု
ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ပါတီ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ ပါတီ၏ ႏိုင္ငံေရး၀ါဒ
သေဘာတရားႏွင့္ အတန္အသင့္ ကြဲလြဲေနမႈမ်ားကို ထိန္းညိႇႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု
သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို
အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ႏိုင္ငံေရး ေျဖရွင္းမႈ လိုအပ္သည္ဟု ယံုၾကည္ေၾကာင္း
ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ဒီခ်ဳပ္အေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသားအေရး ႏိုင္ငံေရး
ေျဖရွင္းမႈ အသံသည္ တိမ္၀င္ေနဆဲ ျဖစ္သည္ကို သတိျပဳမိသည္။ တိုင္းရင္းသား
လူမ်ဳိးမ်ား က႑တြင္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို သီးျခားေဖာ္ျပထားမႈ မရွိျခင္းသည္
လိုအပ္ခ်က္ တစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ေထာက္ျပေဆြးေႏြး လိုပါသည္။
နိဂံုး
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္ပါတီသည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္
ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္မ်ား၌ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ မျပဳျခင္းျဖင့္ တိုင္းရင္းသား
လူမ်ဳိးစုမ်ားႏွင့္ အဖုအထစ္ ရွိေနေသာ ယံုၾကည္မႈ ႏိုင္ငံေရးကို
ပိုမိုခိုင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္သင့္သည္။ ျပည္နယ္အေျချပဳ လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ား
ရပ္တည္ႏိုင္ေရးႏွင့္ အလုပ္တူ တြဲလုပ္ေရးတို႔မွတစ္ဆင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္
ေရြးေကာက္ပြဲ ေအာင္ႏိုင္ေရးကို အေထာက္အကူ ျပဳသင့္သည္။ လတ္တေလာ ဒီခ်ဳပ္ႏွင့္
တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ားအၾကား စိမ္းကားႏိုင္ငံေရးကို ယံုၾကည္မႈ
ႏိုင္ငံေရးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးသည့္နည္းတူ
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားအၾကား အလုပ္သေဘာ
ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကိုလည္း စဥ္ဆက္မျပတ္ ျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။
ဒီခ်ဳပ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ားအၾကား ဆက္ဆံေရး အားနည္းလွ်င္
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ခရီးသည္လည္း အဖုအထစ္မ်ား၊ ျပႆနာမ်ား ပံုေအာလာမည္
ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ားႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္ပါတီတို႔ အေနျဖင့္
စနစ္က် အားေကာင္းေသာ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားအျဖစ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္မွသာ
ျမန္မာျပည္သူ လူထုအတြက္ အာမခံခ်က္ ေပးႏိုင္မည့္ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္း
တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဒီခ်ဳပ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု
ပါတီမ်ားအၾကား ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေရး စီမံခ်က္ႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားသည္
ႏွစ္ဘက္ယံုၾကည္မႈႏိုင္ငံေရးကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ အသက္ေသြးေၾကာ ျဖစ္လာမည္မွာ
မလြဲဧကန္ ျဖစ္သည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ အမ်ဳိးသား
ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္
တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ားတို႔သည္ ျမန္မာျပည္သူ လူထုႀကီး၏ အက်ဳိးကို
ေရွး႐ႈလ်က္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွစ၍ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ခရီးတြင္ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္
ထံုးကို ႏွလံုးမူလ်က္ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ဆက္ ထားႏိုင္ရန္ မျဖစ္မေန လိုအပ္မည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေမာင္းခတ္ေဆာ္ၾသ လိုက္ရပါသည္။
http://www.first-11.com
No comments:
Post a Comment