(ဒီကေန႕ထုတ္ The Voice weekly ဂ်ာနယ္မွာေရးတဲ႕ ေဆာင္းပါး။
တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ႕ ရႈေထာင္႔ေလး နည္းနည္းေျပာင္းၾကည္႕လိုက္ရင္
အျမင္လည္းေျပာင္းသြားႏိုင္ပါတယ္။ အခက္အခဲလို႕ထင္မိတဲ႕ကိစၥကလည္း
အခြင္႔အလမ္းျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဘက္ေပါင္းစံုက စဥ္းစားတဲ႕ဓေလ႔ရွိရင္
ေသခ်ာေပါက္တိုးတက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ တစ္လမ္းသြားစဥ္းစားရင္လည္း
ေအာင္ျမင္မႈနဲ႕ လြဲေခ်ာ္တတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။)
ေဒၚစု ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ေနသမ
ွ် ေအာင္ျမင္ေစလိုေသာ ၊ ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္
အေျခခံအက်ဆံုးလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တဲ႔ ရင္ၾကားေစ႔ေရး ေအာင္ျမင္ေစလိုေသာ၊
အတိုက္အခံႏွင္႔ တပ္ အထင္အျမင္လြဲမွားႏိုင္မႈမ်ား ရွိုလာႏိုင္တဲ႕အေနအထားကို
တတ္စြမ္းသမွ် ကာကြယ္လိုေသာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ ဒီေဆာင္းပါးကိုေရးပါတယ္။
ျပင္ဆင္ေရးကိစၥ သိသိသာသာေရွ႕တန္းေရာက္လာခဲ႕တာက အတိုက္အခံပါတီ
နဲ႕တိုင္းရင္းသားတို႕ ညွိႏိႈင္းၾကတဲ႕ အစည္းအေဝးမ်ားမွာ ျပင္ေရး သစ္ေရး
မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခဲ႕လို႕ လူထုသေဘာထားရယူ
ရန္ဆံုးျဖတ္ခဲ႕ၾကျခင္းမွစတင္ပါတယ္။ ပါတီအေနနဲ႕ လူထုဆႏၵ ခံယူပြဲေတြက်င္းပပါတယ္။ လူထုနဲ႕ပါတီေတြ႕ဆံုမႈေတြျပဳလုပ္ခဲ႕ၿပီး အဲဒီပြဲေတြကိုလာေရာက္ခဲ႕သူအမ်ားစုက ျပင္ဆင္ေရးကို ေထာက္ခံၾကပါတယ္။ အမွန္ေတာ႔ အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဆင္ရမယ္ဆိုတဲ႕အခ်က္က
ေယဘူယ် အားျဖင္႔ အားလံုး လက္ခံထားၿပီး သားအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
အတိုက္အခံပါတီရဲ႕ အေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာေကာ္မတီက ျပင္ေရး သစ္ေရး
တစ္စံုတစ္ရာဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ႏိုင္တဲ႕အတြက္ ဒီလူထုဆႏၵ ခံယူပြဲေတြက်င္းပရတာလို႕ မွတ္ယူရပါတယ္။ ပါတီအေနနဲ႕ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ အစိုးရ၊ တပ္
၊လႊတ္ေတာ္တို႕နဲ႕တရားဝင္ေတြ႕ဆံုခြင္႔ရေအာင္ လူထု ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံရယူခဲ႕တယ္ဆိုတဲ႔
ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္တဲ႕ အေနအထားကို အခုအခါ အလိုလို ေရာက္သြားပါတယ္။ ဒါဟာ
ရင္ၾကားေစ႔ေရးအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာေသာအတိုင္းအတာအထိ
အဟန္႕အတားျဖစ္ေစတယ္ဆိုတာကို သတိျပဳသင္႔ပါတယ္။ လူထုအားနဲ႕ တိုက္ပြဲအသြင္
ေဆာင္တဲ႕အတြက္ပါ။ ( ဒီလိုျဖစ္ေအာင္ တမင္ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္တယ္လို႕ေျပာခ်င္တာမဟုတ္ပါ။ တစ္ဘက္က ယူဆစရာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ျပလိုရင္းပါ။ ) အခုအခ်ိန္ဟာ ေတာ္လွန္ေရးကာလမဟုတ္ဘဲတည္ေဆာက္ေရးကာလ သာျဖစ္တာေၾကာင္႔ တည္ေဆာက္ေရးနဲ႕လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိတဲ႕
နည္းလမ္းေတြ ေရြးခ်ယ္လုပ္ကိုင္သင္႕တယ္လို႕ ေဒၚစုက ေျပာခဲ႕တဲ႔အခ်က္ဟာ
အေျခအေန အခ်ိန္အခါနဲ႕ လြန္စြာကိုက္ညီပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဒီလူထုဆႏၵ
ခံယူပြဲမ်ားကေတာ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕
လုပ္ခဲ႔ျခင္းမဟုတ္ႏိုင္ေသာ္ျငား ေစာေစာကေျပာသလိုပဲ ရင္ၾကားေစ႔ေရးကို အနည္းနဲ႕အမ်ား ထိခိုက္ေစတာအမွန္ျဖစ္ပါတယ္။
ပါတီက ေၾကျငာခ်က္ထုတ္ၿပီး ေလးပြင္႔ဆိုင္ေတြ႔ဆံုဖို႕
အတိအလင္းေတာင္းဆိုပါတယ္။ တစ္ဖက္က တုန္႕ျပန္ပံုက
အျပဳသေဘာေဆာင္တယ္လို႕ယူဆပါတယ္။ ေလးပြင္႔ဆိုင္ေတြ႕ဆံုေရးကို
မလိုက္ေလ်ာႏိုင္တာလည္းေသခ်ာပါတယ္။ အစိုးရကျဖစ္ေစ ၊ လြတ္ေတာ္ ဒါမွမဟုတ္ တပ္ကျဖစ္ေစ
အေျခခံဥပေဒကိုေက်ာ္လြန္ၿပီး တစ္စံုတစ္ရာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ဖို႕ရာ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲတဲ႕ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေတြ႕ဆံုေရးကို လုပ္ဖို႕ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ အေျခခံဥပေဒ ေလ႔လာ သံုးသပ္ေရးေကာ္မတီ အစီရင္ခံစာကိုေစာင္႔သင္႔တယ္လို႕တုန္႕ျပန္တာေတြ႕ရပါတယ္။
အေျခခံဥပေဒအရ လုပ္ပိုင္ခြင္႔မ်ားနဲ႕ခ်ိန္ထိုးၾကည္႕ရင္ ဒီတုန္႕ျပန္မႈဟာ အမ်ားႀကီးအျပဳသေဘာ ေဆာင္ပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒက ဘယ္လိုပဲ ျပဌာန္းထားသည္ျဖစ္ေစ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က
ျပင္ဆင္ေရးရဲ႕ ဗဟိုခ်က္မ ျဖစ္ေနေသာ္ျငားလည္း အခု အစိုးရရဲ႕ တုန္႕ျပန္ပံုက
ႏိုင္ငံေရးအရ ( အေျခခံဥပေဒကိုေက်ာ္လြန္ေသာ )လိုက္ေလ်ာမႈတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
အတိုက္အခံပါတီက ေတာင္းဆိုတဲ႕အတိုင္း အတိအက် မလိုက္ေလ်ာတာကလြဲလို႕
ေတြ႕ဆံုဖို႕ကို လံုးဝ ျငင္းဆန္ျခင္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာက ေကာင္းတဲ႕
အလားအလာျဖစ္ပါတယ္။ လံုးဝမေတြ႕ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ႔အဓိပၸါယ္လည္း
သက္ေရာက္မႈမရွိတာအမွန္ပါ။ စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္ေဆာင္ရြက္
ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္ခင္မွာ ႏိုင္ငံေရးအရ
တစ္စံုတစ္ရာတိုးတက္မႈ ရွိေအာင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕ အတိုက္အခံပါတီက တစ္ဖက္ရဲ႕တုန္႕ျပန္ ခ်က္ကိုတုန္႕ျပန္တဲ႕ေၾကျငာခ်က္တစ္ေစာင္ထပ္မံထုတ္ျပန္ပါတယ္။
ေၾကျငာခ်က္ကိုဖတ္ေတာ႕ ေဒါသသံ အျပစ္တင္သံမ်ား ပါေနပါတယ္။ အလုပ္ျဖစ္မယ္႔
ေၾကျငာခ်က္မ်ိဳးမဟုတ္တာကို ဝမ္းနည္းဖြယ္ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။
တစ္စံုတစ္ရာမလိုက္ေလ်ာႏိုင္တိုင္းေစတနာမရွိဘူး။ အာဏာဆုပ္ကိုင္ထားခ်င္တာ။
ဒီမိုကေရစီ မလိုလားတာ စသျဖင္႔ အျပစ္တင္ေနလို႕လည္း ဒီမိုကေရစီက ရမယ္မထင္ပါ။
ဒီေနရာမွာ ေစတနာတစ္ခုထဲနဲ႕ အလုပ္မျဖစ္ပါဘူး။ လက္ေတြ႕က်မႈ၊ အရည္အခ်င္း
၊ပကတိ အေျခအေနအရပ္ရပ္ ၊ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ႏိုင္မႈအတိုင္းအတာ ၊ လူထုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး အသိပညာေရခ်ိန္၊ တိုင္းရင္းသားတို႕ရဲ႕ဆႏၵသေဘာထားနဲ႕ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင္႔
စတာေတြက အနည္းနဲ႕အမ်ားဆက္စပ္ပတ္သက္ေနပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒ ရဲ႕ခြင္႔ျပဳႏိုင္စြမ္း ကလည္းထည္႕စဥ္းစားရမွာပါ။ ဒီလိုေျပာလိုက္လို႕ အေျခခံဥပေဒက ဒီမိုကေရစီနဲ႕မွမညီတာလို႕ ပဲ
ေျပာေနလို႕မရပါ။ ဒီမိုကေရစီနဲ႕ညီေနၿပီလို႕လည္းဘယ္သူကမွမေျပာပါ။ ဒီမိုကေရစီနဲ႕မညီလို႕ဘဲ
ညီေအာင္ႀကိဳးစားေနၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕ျဖစ္ႏို္င္ေျခကိုမလုပ္ဘဲနဲ႕
ဘာရလာဒ္မွ မရႏိုင္ပါဘူး။အဓိက က ဒီမိုကေရစီကို ေသခ်ာေပါက္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႕ပါ။
က်ေနာ္တို႕ ႏိုင္ငံကို ဒီမိုကေရစီစစ္စစ္ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းတည္ေဆာက္ဖို႕ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ဒီလိုေျပာလိုက္တာနဲ႕ ေျပာတဲ႕လူေတြက အစိုးရအလိုေတာ္ရိ တပ္ကိုဖားတဲ႕သူစသျဖင္႔
တံဆိပ္ေတြကပ္လိုက္ခ်င္တဲ႕သူေတြလည္းအမ်ားသားပါ။ ပကတိအရွိတရားကိုအေျခခံၿပီး
ဒီမိုကေရစီကို အမွန္တစ္ကယ္ လိုခ်င္ၾကလို႕သာ အမုန္းခံရမယ္မွန္းသိသိႀကီးနဲ႕
ေျပာေန ဆိုေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ
ဒီမိုကေရစီအတြက္ အခ်ိန္ယူၾကရပါဦးမယ္။ အခု အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးဖို႕
အစိုးရနဲ႕တပ္ဖက္က အျပဳသေဘာတုန္႕ျပန္မႈကို အေလးအနက္ စဥ္းစားၿပီး
အခြင္႔အေရးတစ္ရပ္လို မိမိရရ အသံုးခ် ေစခ်င္ပါတယ္။ compromise သေဘာအရ
ကိုယ္ေတာင္းသေလာက္အားလံုးရဖို႕ ေမွ်ာ္လင္႔လို႕ မရတာကိုထည္႕စဥ္းစားၾကရပါတယ္။
သူလိုက္ေလ်ာႏိုင္တာ ကိုယ္လိုက္ေလ်ာႏိုင္တာ ညွိၾကႏိႈင္းၾကတာ compromise ပါ။
အခု ေလးပြင္႔ဆိုင္ေတာင္းတာလည္း compromise ကို ေမွ်ာ္မွန္းတာပါပဲ။
ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္း ေျပာရရင္ တစ္ဖက္က လံုးဝမေတြ႕ႏိုင္ဘူးလို႕
ျငင္းခ်င္ရင္ေတာင္ ျငင္းလို႕ရတဲ႕ ပါဝါအရ အသာစီး ရမႈရွိေနပါတယ္။
အေျခခံဥပေဒကို ျပဌာန္းလိုက္တဲ႕ ၂၀၀၈ ေနာက္ပိုင္းမွာ
အတိုက္အခံနဲ႕ယွဥ္လိုက္ရင္ တပ္က ပါဝါမ်ားစြာသာလြန္သြားတာျဖစ္ပါတယ္။အတိုက္အခ ံေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ေလးစားတဲ႕အေနနဲ႕ အခုလိုတုန္႕ျပန္ေျပာဆို လိုက္တာ သာျဖစ္ပါတယ္။
ေလးပြင္႔ဆိုင္ ေတြ႕ဖို႕ concept ဟာ ျပင္ဆင္ေရး ညွိႏိႈင္းရန္သာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္း ဒီမိုကေရစီ သို႕ ပိုမိုေရြ႕လ်ားေရးေဆာင္ရြက္လိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ႕ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ ထေျမာက္ေအာင္ျမင္ဖို႕က အဓိကျဖစ္ပါတယ္။ ေလး ေယာက္ထဲ
ေတြ႕ၾကေျပာၾကဖို႕ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာေသခ်ာေနၿပီး
ဒါကိုပဲတစ္ဖက္ကမတြ႕ဘူးလို႕ လံုးဝ ျငင္းတာမဟုတ္တဲ႕ အတြက္ တိုးတက္မႈပါ။
ေအာင္ျမင္မႈျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဘက္ကရႈျမင္ၾကဖို႕လိုပါတယ္။ အခုအတိုက္အခံပါတီရဲ႕
ဒုတိယေျမာက္ေၾကျငာခ်က္မွာပါသလို ဒီမိုကေရစီျဖစ္ထြန္းေရးကိုအစိုးရက
မလိုလားဘူး လို႕ မယူဆသင္႔ပါဘူး။ မလိုလားရင္ ဒီအေျခအေန ထိ ေရြ႕မလာပါဘူး။
ေရႊ႕မေပးပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ တပ္နဲ႕ အတိုက္အခံ
ႏိုင္ငံေရးအျမင္ကြဲျပားေနေသးတာေၾကာင္႔ ဒီမိုကေရစီကိုသြားဖို႕
အခ်ိန္ယူခ်င္ၾကတာခ်င္းကြာဟေနျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
အခု အစိုးရရဲ႕ တုန္႕ျပန္ပံုက၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္ခင္မွာ
ေတြ႕ၾကညွိၾကလို႕ရဖို႕ လမ္းစလို႕ ျမင္မိပါတယ္။ ေစာေစာကေျပာသလိုပဲ compromise
သေဘာအရ ႏွစ္ဘက္လက္ခံႏိုင္မယ္႕အေနအထားကို
ဖန္တီးသင္႔ပါတယ္။ အခုအတိုက္အခံပါတီက သတ္မွတ္လိုက္တဲ႕ ေဘာင္ကို
အနည္းငယ္ခ်ဲ႕ထြင္ရပါမယ္။ က်ေနာ္တို႕ အခု ျပင္ဆင္ေရးကို ေျပာေနၾကတာဟာ
ျပင္ေရးသစ္ေရး ကိစၥက စတင္ခဲ႕တယ္ဆိုတဲ႕အခ်က္ကို
ဒီေနရာမွာထည္႕စဥ္းစားဖို႕လိုပါမယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြ ထဲမွာ ျပင္ဆင္ေရးထက္ အသစ္ေရးဆြဲေရးကိုထက္သန္ေနၾကသူေတြရွိပါတယ္။ အခု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္းၾကဖို႕ဆိုရင္ တိုင္းရင္းသားေတြကို ပထမဦးစားေပးအေန နဲ႕စဥ္းစားသင္႔ပါတယ္။အသစ္ေရးခ်င္တဲ႕သူေတြက
ျပင္ဆင္ေရးကို အလြယ္တကူလက္ခံလိုက္ၾကဖို႕ မလြယ္လွပါဘူး။ ျပင္ဆင္ေရး
ညွိႏိႈင္းတဲ႔အခါ အသစ္ေရးဆြဲလိုသူေတြကို ေလးေလးစားစားနဲ႕ ပါဝင္ခြင္႔ျပဳရင္
ေနာင္ေရးအတြက္ပိုေကာင္းမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ဆံုခ်က္တစ္ခုကိုရွာေဖြသင္႔ပါတယ္။ အားလံုးသေဘာတူႏိုင္မယ္႔ဆံုခ်က္ပါ။
ဥပမာ လႊတ္ေတာ္ အေျခခံဥပေဒ သံုးသပ္ေရးေကာ္မတီအစီရင္ခံစာထြက္မယ္႕အခ်ိန္နဲ႕
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ထြက္လာမယ္႕အခ်ိန္ကို
အျမန္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္း ႀကိဳးပမ္းၾကရင္ အဲဒီအခ်ိန္ေရာက္တဲ႔အခါ
အတိုက္အခံက ျဖစ္ခ်င္တဲ႔ ကိစၥကို က်ယ္က်ယ္ ျပန္႕ျပန္႕ ေျပာလို႕ဆိုလို႕
ညွိႏိႈင္းလို႕ ရဖို႕ မ်ားပါတယ္။ ျပည္႕ဝတဲ႔ ဒီမိုကေရစီ အေျခခံမ်ားကို
တစ္ခါထဲ မခ်မွတ္ႏိုင္ေသာ္ျငားတိုးတက္မႈ မ်ားစြာ သေဘာတူညီမႈမ်ာစြာ
ရရွိႏိုင္မွာ အေသအခ်ာပါ။
ႏိုင္ငံေရး အျမင္မတူညီမႈကို
အေလးအနက္ထားဖို႕လည္းလိုပါတယ္။ တပ္က ဘာႏိုင္ငံေရးလို လို႕လဲ
ရွိလို႕လဲဆိုတာမ်ိဳးကေတာ႕ ဒီမိုကေရစီရၿပီးတဲ႔ေနာက္ပိုင္းမွ ေျပာၾကဆိုၾကတာပိုေကာင္းပါတယ္။
အခုေတာ႕ ျဖတ္သန္းလာတဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းမ်းအရ တပ္မွာ
ေလးနက္တဲ႔ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ ရွိေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံသားတိုင္းမွာ
ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ကိုယ္စီရွိၾကပါတယ္။
ကြန္ျမဴနစ္ကလူတန္းစား ညွိလိုပါတယ္။ တစ္ကုိယ္ေကာင္းသမားက ငါ႕ဘို႕ပဲလုပ္မယ္
လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအက်ိဳးေတြ ဘာေတြ လာမေျပာနဲ႕လို႕
ေျပာေလ႔ရွိတာသူတို႕ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ပါ။
ဒီမိုကရက္ေတြက လြတ္လပ္ခြင္႔ကို ဦးစားေပးစဥ္းစားတာလည္း သဘာဝက်ပါတယ္။
စစ္သားေတြကေတာ႕ လံုၿခံဳေရးနဲ႕ တည္ၿငိမ္ေရးက သူတို႕ႏိုင္ငံေရးျဖစ္မွာပါ။
ႏိုင္ငံေရးစားဖားေတြလည္း အသံေကာင္းဟစ္တတ္တာ လူၿပိန္းႀကိဳက္ေျပာတာသူတို႕ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ပါ။ တိုင္းရင္းသားေတြက ဖက္ဒရယ္ကိုဦးစားေပးမွာ ပါပဲ။ က်ေနာ္တို႕တေတြ ဒီမိုကေရစီကို အာသာငမ္းငမ္းနဲ႕လိုခ်င္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေပမယ္႕
လက္ေတြ႕က်က် လုပ္ေဆာင္ၿပီး တေရြ႕ေရြ႕ခ်ဥ္းကပ္ၾကမွသာ ဒီမိုကေရစီကို
ေသခ်ာေပါက္ ေမွ်ာ္လင္႔လို႕ရပါလိမ္႔မယ္။( လႊတ္ေတာ္ ေကာ္မတီကို
ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ တင္ျပဖို႕ တပ္က
အစီရင္ခံစာေရးဆြဲေနတယ္လို႕လည္းၾကားပါတယ္။ )
ေဒၚစု ေျပာသလို အစိုးရက ေတြ႕ဆံုေရး ကို ေရွာင္လႊဲျခင္းမဟုတ္ႏိုင္ဘူးလို႕ျမင္မိပါတယ္။ အစိုးရက ျပင္ဆင္ေရးနဲ႕ပတ္သက္ရင္ တိုက္ရိုက္တာဝန္မရွိပါ။ လႊတ္ေတာ္မ်ားေလာက္တာဝန္မရွိပါ။
အစိုးရသက္တမ္းကလည္း ႏွစ္ႏွစ္မွ်သာ က်န္ေတာ႕တာျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရကျပင္ဆင္ေရးကို ဆႏၵမရွိဘူးလို႕ အျပစ္တင္မယ္ဆိုရင္နည္းနည္းလြဲေခ်ာ္မႈရွိႏိုင္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္ေရးကို အားလံုးက
မူအားျဖင္႔ သေဘာတူၿပီးျဖစ္တယ္လို႕ မွတ္ယူထားမွသာ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။
လက္ရွိအေနအထားမွာ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ အဓိက ျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ားဟာ
၁။ျပည္နယ္ဝန္းႀကီးခ်ဳပ္မ်ားကို သမၼတက တိုက္ရိုက္ခန္႕အပ္တဲ႕အစား ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ မ်ားကသာ ေရြးခ်ယ္ခန္႕အပ္ခြင္႔ျပဳရန္၊
၂။ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားကိုလုပ္ပိုင္ခြင္႔ပိုေပးရန္နဲ႕
၃။ သယံဇာတခြဲေဝရယူသံုးစြဲမႈကိုျပည္နယ္မ်ားအက်ိဳးအတြက္ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ခြင္႔ျပဳရန္ စတာေတြျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္အေရးႀကီးတဲ႕ ( တပ္မေတာ္အခန္းက႑ ကဲ႕သို႕ေသာ )ကိစၥရပ္မ်ားမွာ သေဘာတူညီမႈမ်ားရရွိႏိုင္ဖို႕ တစ္နည္းအားျဖင္႕ျပင္ဆင္လို႕ရႏိုင္ဖို႕ကေတာ႕ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ႏိုင္မႈ အတိုင္းအတာေပၚမွာသာလံုးလံုးလ်ားလ်ားမူတည္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ဘာပဲေျပာေျပာ၊ဘာပဲလုပ္လုပ္ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးကို မထိိခိုက္ေအာင္ ၊
ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးကိုပံ႔ပိုးႏိုင္ေအာင္ သတိထားၿပီး ေျပာၾကလုပ္ၾကရင္ ဒီမိုကေရစီနဲ႕ ျမန္ျမန္နီးႏိုင္မယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးကို ေက်ာ္ၿပီး ၿပင္ဆင္ေရးအတြက္ အေရးႀကီးတဲ႕သေဘာတူညီခ်က္မ်ားရရွိဖို႕ ေမွ်ာ္မွန္းလို႕မရႏိုင္ပါဘူး။ ယံုၾကည္မႈတည္ ေဆာက္ေရး နဲ႕ ျပင္ဆင္ေရးတို႕ဟာတိုက္ရိုက္အခ်ိဳးက်ေနပါတယ္။
ျပင္ဆင္ေရး ေအာင္ျမင္မွ သာ ဒီမိုကေရစီဘက္ေရြ႕မွာပါ။ ဒီေတာ႕
ျပင္ဆင္ေရးကိုခ်ဥ္းကပ္ပံု ခ်ဥ္းကပ္နည္း မွန္ကန္ေလ
ဒီမိုကေရစီျမန္ျမန္ရေလျဖစ္မွာပါ။ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ လုပ္တာကိုင္တာမွားလို႕သေဘာတူညီခ်က္မ်ားမရႏိုင္ေလ ဒီမိုကေရစီခရီးလည္း ပိုေဝးေလျဖစ္မွာပါ။ ဒီေတာ႔အရင္ထက္ပို သတိထားၾကဖို႕ နဲ႕ အရင္ထက္ပိုလက္ေတြ႕က်က်ခ်ဥ္းကပ္ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။အရင္ထက္လည္းပိုစိတ္ရွည္ၾကဖို႕နဲ႕ အရင္ထက္ပိုအေကာင္းျမင္ၾကဖို႕
အေရးႀကီးပါေၾကာင္း တင္ျပပါရေစ။ ။
ပိုက္တင္
No comments:
Post a Comment