ပညာ လုိလားသူေတြ အတြက္ . . . . အဖုိးတန္ စကား လက္ေဆာင္
“ဆု” ဆုိတာ အေႂကြးေတာင္းသလို ေတာင္းလုိ႔ရတာ မဟုတ္ဘူး၊ ေရာ့-အင့္ ယူပါလုိ႔
ေပးလုိ႔ရတာ မဟုတ္ဘူး၊ မင္းတုိ႔ကုိ ငါတုိ႔ ဆုမေပးႏုိင္ဘူး၊ မင္းတုိ႔ကို
ေပးစရာ ငါတုိ႔မွာ ဘာဆုမွ မရွိဘူး၊ “ဆု”ဆုိတာက အလုပ္လုပ္မွ ရတာ၊ ပါးစပ္က
ေတာင္း႐ုံေပး႐ုံနဲ႔ ရတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီေတာ့ မင္းတုိ႔ကုိ ငါ ဆုမေပးဘူး၊
ဆုေပးၿပီး ညာစားတဲ့အလုပ္ ငါ မလုပ္ဘူး၊ မင္းတုိ႔ အခု ကန္ေတာ့ၾကတယ္၊
မင္းတုိ႔ကို “ကန္ေတာ့လက္ေဆာင္”နဲ႔ “လာဘ္” ခြဲျခား ေျပာရဦးမယ္။
ကုိယ့္ေဒသထြက္ပစ္ၥည္း ေက်ာက္တုိင္သရက္၊ ေျမပဲ ဆားေလွာ္၊ ၀က္အူေခ်ာင္း
စတာေတြကို စားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ စက္ၠဴအိတ္ကေလးထဲ ထည့္ေပးရင္ လက္ေဆာင္။
အဲဒီ ပစ္ၥည္းေတြကို ေရႊအုပ္ေငြအုပ္နဲ႔ ထည့္ေပးတာက “လာဘ္”
.................
.................
..................
“မင္းတုိ႔ မဟာ၀ိဇၨာတန္း တက္ခြင့္ရလို႔ အခု လာတက္ၾကၿပီ၊ ၿပီးေအာင္
လုပ္မယ္လို႔ အခုိင္အမာ ဆုံးျဖတ္ထားၿပီးၾကၿပီလား၊ မင္းတုိ႔ကို ငါ
မယုံေသးဘူး၊ Master တန္း ဆုိတာက လူပ်င္းလူေပါ့ လူညံ့ေတြ တက္ရတဲ့ အတန္း
မဟုတ္ဘူးကြ၊ မင္းတုိ႔ အလုပ္မလုပ္ဘဲ ၿပီးမွာ မဟုတ္ဘူး၊ အေတြ႕အႀကံဳအရ
ငါေျပာတာ၊ ငါကေတာ့ အလုပ္ပ်က္ခံၿပီး သင္ေပးလုိက္တယ္၊ မင္းတုိ႔ လုပ္ၾကစမ္း၊
ရွာၾကေဖြၾကစမ္း ဆုိၿပီး လႊတ္လိုက္တယ္။ တစ္ႏွစ္နဲ႔ ျပန္ေပၚမလာ၊ ႏွစ္ႏွစ္နဲ႔
ျပန္ေပၚမလာ။ မိန္းကေလးဆုိရင္ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ေနမွ ျပန္ေရာက္လာေတာ့
သက္ေသခံ ပစၥည္းက ပါလာၿပီ၊ ဗုိက္ဖုံးအက်ႌကေလးနဲ႔။ Master တန္းဆုိတာ B.A
ဘြဲ႕လို စာသင္ခန္းထဲ ဆရာ ေျပာတာကို လိုက္ေရး၊ က်က္မွတ္ၿပီး စာေမးပြဲ
ေျဖရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္ လုပ္ရမယ္၊ မင္းတုိ႔ ေရးတာ
အဆင့္မီရင္ ေအာင္မယ္၊ မင္းတုိ႔ ေရးတာ ညံ့ရင္ဖ်င္းရင္ က်မယ္၊ ငါကေတာ့ သုေတသန
လုပ္ပုံလုပ္နည္း သင္ေပး ရမွာပဲ၊ မင္းတုိ႔ လုပ္ႏုိင္ရင္လုပ္
မလုပ္ႏုိင္ဘဲနဲ႔ လာမ႐ႈပ္နဲ႔၊ ငါ အလုပ္ပ်က္တယ္၊ မင္းတုိ႔ကို ငါ မယုံဘူး၊
မင္းတုိ႔ အလုပ္ လုပ္မလုပ္ ၾကည့္ရဦးမယ္”
.......................
.......................
.......................
Research ကုိ ပါဠိဘာသာနဲ႔ သုေတသနလို႔ နာမည္ မွည့္ၾကတယ္၊ တကယ္ေတာ့
မူလနာမည္ရဲ႕ အဓိပ္ၸာယ္ အစုံကုိ ပါဠိေ၀ါဟာရမွာ မေတြ႕ရဘူး၊ သုတ=အၾကားအျမင္၊
ဧသနာ=ရွာမွီးျခင္း။ အၾကားအျမင္ကို ရွာမွီးျခင္းလို႔ အဓိပ္ၸာယ္ရမွာေပါ့၊
ဒါေပမဲ့ မူရင္းအဓိပ္ၸာယ္က အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး၊ ေရွးက ရွိၿပီးသား၊
တိမ္ျမဳပ္ေနလို႔ ျပန္ရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္တဲ့ သေဘာပဲ၊ ဒီေတာ့ Research ကုိ
သုေတသနလို႔ နာမည္ေပးထားတာဟာ သိပ္မဆီေလ်ာ္ဘူး၊ တျခား ေ၀ါဟာရ ရွာမေတြ႕ေသးခင္
ဒီေ၀ါဟာရကိုပဲ သုံးေန ရမွာ။
အေၾကာင္းျခင္းရာ တစ္ခုကို
သုေတသနလုပ္တဲ့အခါ အင္မတန္ ေစ့စပ္ ေသခ်ာရတယ္။ ကုိယ္ တင္ျပတဲ့အခ်က္ အတုိင္း
အကုိးအကား၊ အေထာက္အထား မခုိင္လုံရင္ သမုိင္းမဟုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္
သုေတသနအလုပ္ဆုိတာ လြယ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ လူေတြက သုေတသနဆုိတဲ့ စကားကို
ဗုံးေပါလေအာ သုံးေနၾကတယ္။ ဟင္းရြက္ ကန္စြန္းရြက္လုိ သေဘာထားေနၾကတယ္။
ဟုိေနရာမွာ လည္း သုေတသန၊ ဒီေနရာမွာလည္း သုေတသန။ ကုန္ကုန္ ေျပာမယ္ကြာ၊
ဒီ၀တၳဳကုိ သုေတသနျပဳၿပီး ေရးပါတယ္။ ဒီထမင္းဟင္းကို သုေတသနျပဳၿပီး
ခ်က္ပါတယ္လို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ ဒီလူေတြဟာ သုေတသနရဲ႕ သေဘာ သဘာ၀ကုိ
မသိနားမလည္လို႔ အလြယ္ေျပာေနၾကတာပဲ။ ဒီလို သုေတသနဆုိတဲ့ အလုပ္ကို
ခပ္ေပါ့ေပါ့ ခပ္ေပါေပါ ေျပာ၊ ခပ္ေပါ့ေပါ့ ခပ္ခ်ာခ်ာ လုပ္ေနၾကလို႔
သုေတသနခမ်ာ နာမည္ပ်က္ေနရတယ္။
....................
....................
....................
“မင္းတုိ႔ သုေတသန လုပ္တဲ့အခါ ၿပီးၿပီးေရာ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း လုပ္လို႔ မရဘူးကြ၊
ေစ့စပ္ရတယ္၊ စနစ္က်ရတယ္၊ ဟုိစာအုပ္ေလး ဖတ္လိုက္၊ စာပုိဒ္ေလး ကူးယူလိုက္၊
ဟုိလူ ဒီလူ ေျပာတာေလး ေရးမွတ္ထားလုိက္၊ အဲဒါေတြကိုပဲ စုေပါင္း စပ္ေပါင္း
ေရးမွတ္ထားတာမ်ဳိးကို သုေတသနက်မ္းလုိ႔ မေခၚဘူးကြ၊ သုေတသနဆုိတာ သူတကာ
မၾကားဖူးေသး၊ မသိဖူးေသးတာ၊ မတတ္ဖူးေသး တာေတြကို ႀကိဳးစား ရွာေဖြၿပီးေတာ့
ရတဲ့ အခ်က္ေတြကို အေၾကာင္းအက်ဳိး ဆက္စပ္ေပးရမယ္၊ စစ္ေဆးေပးရမယ္၊
အဆုိးအေကာင္း အေျဖ ေဖာ္ထုတ္ေပးရမယ္၊ ၾကားဖူးသမွ် သိဖူးသမွ်ေတြကို
စုေပါင္းတဲ့အခါ အျမင္သစ္ (New Interpretation) နဲ႔ စစ္ေဆးရမယ္။ အရင္
ေကာက္ခ်က္ေတြကို ျပင္ႏုိင္ ျဖည့္ႏုိင္ရမယ္။ ဒီလို မဟုတ္ဘဲ ဟုိစာအုပ္
ဒီစာအုပ္က နည္းနည္းစီ ကူးၿပီး ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ျဖတ္ညႇပ္ ကပ္မ်ဳိး
မျဖစ္ေစနဲ႔။ မင္းတို႔ စပ္ထဘီျမင္ဖူးလား။ မိန္းမေတြ ၀တ္တာေလ။ ဟိုအ၀တ္စ
ဒီအ၀တ္စက အစျဖတ္ပုိင္းေလး ေတြ ဆက္စပ္ၿပီး ခ်ဳပ္ထားတာကြာ။ ေအး၊ မင္းတုိ႔
ေရးမယ့္ Thesisကုိ စပ္ထဘီမျဖစ္ေစနဲ႔။ စပ္ထဘီလို Thesis မ်ဳိး
ငါ့ဆီလာတင္လုိ႔ကေတာ့ လႊင့္ပစ္မွာပဲ”
.................
.................
..................
“ျမန္မာ့သမုိင္းကို ႏုိင္ငံျခားသားေတြက ေရးၾကတယ္၊ အဂၤလိပ္က ေရးေတာ့
ဗမာအဆုိး၊ အဂၤလိပ္အေကာင္း ျဖစ္ေအာင္ ေရးတယ္၊ ဗမာမင္း ရက္စက္ပုံကို
ပုံႀကီးခ်ဲ႕ၿပီး ရြံ႕မုန္းေအာင္ ေရးတယ္၊ တစ္ဖက္က အဂၤလိပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
ေကာင္းပုံကို ေရွ႕ေနလိုက္တယ္၊ ကုလားက ေရးေတာ့ “ဒီေကာင္ေတာ္တယ္၊ ငါ့တပည့္ပဲ”
ဆုိတဲ့ ေလသံနဲ႔ ေရးတယ္၊ ဗမာက ေရးေတာ့ “ငါတုိ႔က သာကီ၀င္မ်ဳိး၊
တုိ႔အမ်ဳိးကို မထိနဲ႔ မီးပြင့္သြားမယ္” ဆုိတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ေရးတယ္၊
မ်ဳိးခ်စ္စိတ္အျပည့္နဲ႔ သမုိင္းကို ေရးလုိ႔ မရဘူး၊ ကုိယ့္အမ်ဳိးမုိ႔
ေျမႇာက္မယ္၊ ကာကြယ္ေနမယ္ ဆုိတာမ်ဳိး မပါေစနဲ႔၊ ကုိယ့္အမ်ဳိးကုိယ္ေတာ့
ခ်စ္ၾကတာခ်ည္းပဲ။ တုိ႔ေက်ာင္းသား ဘ၀က ဟာေဗး ေရးတဲ့ History of Burma
စာအုပ္ ဖတ္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဆုိးမိတယ္။ ဗမာေတြရဲ႕ ညံ့ဖ်င္းမႈ မွန္သမွ်ကို
ေပၚလြင္ေအာင္ ေဖာ္တယ္။ သတိေပးသလိုလို ကဲ့ရဲ႕သလုိလို ေရးတယ္။ မွန္သလိုလိုနဲ႔
အထက္စီးက အဆုံးအျဖတ္ေပးပုံကုိ ေတြ႕ရေတာ့ မခံမရပ္ႏုိင္ ျဖစ္ၾကတာ ေပါ့၊
ေနာက္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ ဟုတ္သေလာက္ ဟုတ္ေနျပန္ေရာ၊ ဒီေတာ့
အဂၤလိပ္၊ ကုလားေတြက မဟုတ္မမွန္ လီဆယ္ၿပီး ျမန္မာ အဆုိး ေရးတာကိုလည္း
ေဖာ္ထုတ္ ျပင္ဆင္ရမယ္၊ ဟုတ္သေလာက္ ကုိလည္း ၀န္ခံရမွာပဲ။
တကယ္ေတာ့ကြာ၊ မ်ဳိးခ်စ္အစစ္က မိန္းမေတြကြ။ သူ႔အမ်ဳိး သူ ခ်စ္တာပဲ၊ ေယာက္်ားအမ်ဳိး ခ်စ္ကို မခ်စ္ႏုိင္ဘူး။
..................
..................
..................
“.....အေထာက္အထားေတြ စု၊ မွတ္စုေတြ ထုတ္ၿပီးရင္ က်မ္းေရးဖို႔
ပုံစံခ်ရတယ္ကြ၊ ဘယ္အခ်က္ေတြ စုၿပီး ဘယ္လုိ ပုံစံေပၚေအာင္ ေရးမယ္ဆုိတဲ့
သေဘာပဲ၊ အမ်ားဆုံး လက္ခံ က်င့္သုံးတဲ့ ပုံစံက သမုိင္းပုံစံ (Historical
Method) ပဲကြ။ အမႈတြဲပုံစံ (Case Method)၊ ႏႈိင္းယွဥ္ပုံစံ (Comparative
Method)၊ စုေပါင္းပုံစံ (Compilation Method) စတာေတြေပါ့။ ဘယ္ပုံစံကို
သင့္ေတာ္သလို ဘယ္လိုပဲသုံးသုံး ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ သမုိင္းပုံစံကိုပဲ
ျပန္ကုိင္ရတာပဲ။ သမုိင္းေရးတာပဲကြာ သမုိင္းပုံစံ ေရးရမွာေပါ့။ ငါလိုခ်င္တဲ့
သမုိင္းပုံစံက
၁။ ေရးတဲ့အခါ သကၠရာဇ္ အႏုအရင့္အလုိက္ ေဖာ္ျပရမယ္။
၂။ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲပုံကို ေျပာရမယ္။
၃။ အေၾကာင္းရင္းကုိ စစ္ေဆးရမယ္။
၄။ အေျခခံသေဘာကို ေဆြးေႏြးရမယ္။
၅။ အျဖစ္အပ်က္ ေပၚေပါက္ပုံကို တင္ျပရမယ္။
၆။ အက်ဳိးရွိပုံ အျပစ္ေရာက္ပုံကို ရွင္းရမယ္။
၇။ ဒီအက်ဳိးအျပစ္ကို ေ၀ဖန္ရမယ္။
ဒီပုံစံအတုိင္း ေရးရင္ ထူးထူးျခားျခားႀကီး မေကာင္း ေတာင္မွ လူအကဲ့ရဲ႕
လြတ္တယ္။ မင္းတုိ႔ ေရးခ်င္သလုိ ေရးလို႔ မရဘူး။ ငါကေတာ့ သမုိင္းပုံစံနဲ႔
ေရးတဲ့ Thesis မွ လက္ခံမယ္။ ဟင္းေလးအုိးလို ေျဗာက္ေသာက္ ေရးထားတဲ့ Thesis
မ်ဳိးကုိ ဖတ္ေပးဖို႔ မေျပာနဲ႔ လွန္ေတာင္ၾကည့္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ငါက သူမ်ားေရးတာ
ဖတ္ရရင္ ေကာင္းတယ္ လို႔ကို မထင္ဘူး။ ငါကုိယ္တုိင္ ေရးတာက်ေတာ့ ေကာင္း
ေနျပန္ေရာ။
....................
.....................
.....................
“.....စနစ္သစ္ ပညာေရး စေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ တုိ႔ကို ညႇိႏႈိင္း
အစည္းအေ၀းေခၚတယ္ကြ၊ သူတုိ႔က သိပၸံဘာသာ ရပ္ကို အားေပးမယ္၊ သမုိင္းကုိ
သင္ဖုိ႔ မလိုဘူး ဆုိတာေတာင္ ေျပာလာၾကတယ္၊ အစည္းအေ၀းမွာ ငါက ေျပာတယ္၊
သမုိင္းကို မသင္ခ်င္ရင္ မသင္ၾကနဲ႔၊ သမုိင္းဆရာေတြကို အလုပ္ျဖဳတ္ပစ္လိုက္။
လူ ၃၀၀ ေလာက္ ထမင္းငတ္သြား မယ္။ ဒါေပမဲ့ သမုိင္းကုိ မသင္ဖူးရင္ ေနာင္အႏွစ္
၂၀ ၾကာတဲ့အခါ ႏုိင္ငံဟာ ေခြးျဖစ္သြားမယ္လုိ႔ ငါ ေျပာလုိက္ တယ္။
ပညာေရးစနစ္သစ္ လုပ္ေတာ့မယ္ ဆုိေတာ့ ငါက ေျပာတယ္ကြ။ ဘာသာရပ္တစ္ခုကို အထူးျပဳ
ေလ့လာတာ ေကာင္းတယ္။ ေျခေျချမစ္ျမစ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိတာ ေပါ့။ ဒါေပမဲ့
အဂၤလိပ္လို မသင္ဘဲ ျမန္မာလိုသင္ရင္ ေက်ာင္းသားေတြ အဂၤလိပ္လုိ မဖတ္တတ္
မေရးတတ္ မေျပာတတ္ ျဖစ္ကုန္မယ္။ ပါးစပ္ေတြ “အ” ကုန္မယ္။ ျမန္မာစာ၊
ပါဠိကလြဲလုိ႔ ဘာသာရပ္ အားလုံးလုိလိုဟာ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားနဲ႔ပဲ ေရးၿပီး
ရွိတယ္။ ဘာသာျပန္ လုပ္ငန္းကလည္း ထြန္းထြန္းေပါက္ေပါက္ မရွိေသးဘူး။ ၿပီးေတာ့
အဂၤလိပ္ဘာသာက ႏုိင္ငံတကာသုံး ဘာသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ အဂၤလိပ္လို သင္၊
ရွင္းျပ (Explanation) တဲ့အခါ ျမန္မာလုိ ရွင္းျပတာ ပိုၿပီး ထိေရာက္မယ္လို႔
ငါ ေျပာတယ္။ မရဘူး။ ငါ့ဘက္က ႏွစ္ေယာက္သုံးေယာက္ပဲ ရွိတယ္။ ငါ
အ႐ႈံးေပးလုိက္တယ္။
ငါက သမုိင္းကုိ အထူးျပဳ ေလ့လာတယ္။ အထူးသျဖင့္
ဗမာသမုိင္းကုိ အထူးျပဳ ေလ့လာတယ္။ သုေတသနျပဳ တယ္။ ေခတ္ေဟာင္း ေခတ္လယ္
ေခတ္သစ္ ကမၻာ့သမုိင္း ကိုလည္း ေလ့လာရတာပဲ။ သမုိင္းနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြ
ကိုလည္း ဖတ္ရတာပဲ။ ပထ၀ီ၊ ဒႆနိက၊ စိတ္ပညာ၊ ႏုိင္ငံေရးသိပၸံဥပေဒ စတဲ့
ပညာရပ္ေတြအျပင္ စီးပြားေရး ဘူမိေဗဒ ႐ူပေဗဒ ဓာတုေဗဒ ဇီ၀ေဗဒ စတဲ့
သိပၸံဘာသာရဲ႕ အေျခခံေတြကိုလည္း သိေအာင္ ဖတ္ရတာပဲ။ ပညာရပ္ဆုိတာ
သူ႔အကန္႔နဲ႔သူ ထားလို႔ မရဘူးကြ။ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုက ဆက္စပ္ေနတာ။ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု
ပတ္သက္ ေနတာ။
အခု ျဖစ္ေနတာက သိပၸံပညာ ေလ့လာသူက ၀ိဇၨာပညာကုိ မသိဘူး။
စီးပြားေရးပညာသင္တဲ့သူက သမုိင္းကို မသိဘူး။ သိပ္ႏွေျမာဖို႔ ေကာင္းတယ္။
မသိ႐ုံတင္ မဟုတ္ဘူး။ အထင္လည္း ေသးေသးတယ္။ သိပၸံသမားရယ္ ၀ိဇၨာသမား ရယ္လုိ႔
ခြဲျခား ျမင္လာတယ္။ ဒါမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ဘူး။
ပညာဆုိတာ ဖြင့္ေပးရတယ္ကြ။
ဖြင့္ေပးမွ ပြင့္လာမယ္။ ပိတ္ဆုိ႔မထားရဘူး။ ငါက အဂၤလိပ္ကုိလုိနီ
ပညာေရးစနစ္ကို အသားလြတ္ ႀကိဳက္လုိ႔ မဟုတ္ဘူး။ အကုန္လည္း မႀကိဳက္ဘူး။
စည္းကမ္းနဲ႔ စနစ္ေကာင္းတယ္။ ေက်ာင္းသား ကို လြတ္လပ္ခြင့္ေပးတယ္။
ေက်ာင္းသားသမဂၢလို အသင္း ဖြဲ႕စည္းခြင့္ေပးတယ္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဖြဲ႕စည္းၿပီး
အၿပိဳင္အဆုိင္ စည္း႐ုံးတာတုိ႔ သေဘာထား ေၾကညာခ်က္ ထုတ္တာတုိ႔၊
မဲဆြယ္တရားေဟာတာတုိ႔၊ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပေပးတာတုိ႔ ဆုိတာက ဒီမုိကေရစီ
အေလ့အက်င့္ေတြ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြနဲ႔ အသားက်လာေအာင္ ေလ့က်င့္ ေပးတာပဲ။
မင္းတုိ႔ လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပြဲ၀င္ၾကတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ
ေက်ာင္းသားသမဂ္ၢက ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တာပဲ ေက်ာင္းသားေတြ ႏုိင္ငံေရးမွာ
စိတ္၀င္စားလာေအာင္ သမဂ္ၢက လႈံ႔ေဆာ္ေပးလုိက္တာပဲ။ ႏုိင္ငံေရးသမား အသစ္ေတြကို
သမဂ္ၢက ပ်ဳိးေထာင္ ေပးလိုက္တာပဲ”
.....................
.....................
......................
မင္း စာတမ္းကို အခု ငါ ဖတ္ေနတာက ႀကီးၾကပ္သူ အေနနဲ႔လည္း ဖတ္တယ္။ ျပင္ပ
စာစစ္အေနနဲ႔လည္း ဖတ္တယ္။ ျပင္ပ စာစစ္က ေထာက္ျပစရာ မလုိေအာင္ ေရးရတယ္။
ဗမာစကားရွိတယ္ မဟုတ္လား။ ေရပက္ မ၀င္ေအာင္ ေျပာတယ္ ဆုိတာေလ။ ေအး၊ မင္း
စာတမ္း ေရးတယ္ဆုိရင္ ဖတ္တဲ့သူ ေထာက္ကြက္မရရွိေအာင္ ခုိင္ခုိင္မာမာ
အကိုးအကား ျပေရးရတယ္။ မင္း မွတ္ထား။ သမုိင္းမွာ မဟုတ္တာကို ဟုတ္သလုိလို
ေရးရင္၊ ဟုတ္ေနတာကို မဟုတ္သလုိ ေရးရင္ ရာဇ၀တ္ျပစ္မႈထက္ အျပစ္ႀကီးတယ္။
....................
....................
....................
“မင္းတုိ႔က ေက်းဇူးတင္တယ္ ေက်းဇူးတင္တယ္ဆုိၿပီး ေလာကြတ္စကား
သိပ္ေျပာၾကတာပဲ၊ တုုိ႔ Thesis မွာ ေလာကြတ္စကားေျပာဖို႔ မလိုဘူး၊
ေလာကြတ္လုပ္ဖို႔ မလိုဘူး”
မင္းက ေပပုရပုိက္ေတြ
ငွားရမ္းကူးယူခြင့္ျပဳတဲ့ သူေတြကို ေက်းဇူးတင္တယ္ ေျပာတယ္။ မလုိပါဘူး။
အဲသည္ ေပပုရပိုက္ေတြကို အကိုးအကားျပတဲ့အခါ “ဘယ္သူ႔စာစု”ဆုိတာ
ေဖာ္ျပၿပီးသားပဲ။ ဒီလို ေဖာ္ျပတာဟာ သူ႔ကုိ ဂုဏ္ျပဳတာပဲ။ ေက်းဇူးတင္တာပဲ။
မင္းက စာၾကည့္တုိက္မွဴးေတြကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာတယ္။ ဒါက သူတုိ႔
လုပ္ရမယ့္ အလုပ္လုပ္တာပဲ။ ေလာကြတ္လုပ္ဖို႔ မလုိပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ မင္းက
ငါ့ကို ေက်းဇူးတင္တယ္တဲ့။ ဘာေက်းဇူးတင္စရာ လုိသလဲ။ ငါလုပ္ရမယ့္အလုပ္
ငါလုပ္တာပဲ။ မင့္ေက်းဇူးအတင္ခံခ်င္လို႔ ငါလုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ မင္းက
မဟာ၀ိဇ္ၨာဘြဲ႕အတြက္ က်မ္းေရးတယ္။ ငါက ႀကီးၾကပ္ရတယ္။ မင္း ဘာလုပ္ပါ။
ဘာရွာပါ။ ဘာျပင္ပါ။ ဘာျဖည့္ပါလို႔ ငါက မင္းကို ခုိင္း႐ုံပဲ။
မင္းဟာမင္းလုပ္တာ။ ငါ့ကို ေက်းဇူးတင္စရာ မလိုဘူး။
စာတစ္ေစာင္
ေပတစ္ဖြဲ႕ ေရးၾကရင္ ဘယ္သူ႔ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဘယ္၀ါ့ကုိ
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္လုိ႔ ေရးၾက ေျပာၾကတယ္။ ကုန္ကုန္ ေျပာမယ္ကြာ။ ကုိယ့္ မယား၊
ကုိယ့္လင္၊ ကုိယ့္သားသမီးကိုေတာင္ ေက်းဇူးတင္ သတဲ့။ ေတာ္ေသးတာေပါ့ကြာ။
ကိုယ္ေမြးထားတဲ့ ေခြးကေလး ေၾကာင္ကေလးက စာေရးတဲ့အခါ အေႏွာင့္အယွက္ မေပးဘဲ
အနားမွာ အသာေလး ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ၀ပ္ေနလုိ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္လုိ႔ မေျပာၾကတာ။
တုိThesis
မွာေတာ့ ေက်းဇူးစကားနဲ႔ ေလာကြတ္လုပ္ဖို႔ မလုိဘူး။ အပိုပဲ။
......................
......................
......................
အဲသည့္မိန္႔မွာခ်က္ေတြဟာ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္မွာ မႏၱေလး တကၠသုိလ္ကို
သမုိင္းဘာသာရပ္အဓိကနဲ႔ ေရာက္လာၿပီး ၁၉၆၉ မွာ ၀ိဇၨာဘြဲ႕။ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္မွာ
မဟာ၀ိဇ္ၨာဘြဲ႕ရခဲ့တဲ့ မုံရြာက ၀င္းေမာင္ (သမုိင္း)ရဲ႕ “ကၽြန္ေတာ္
ေျပာခ်င္သမွ် ကၽြန္ေတာ့္ဆရာ ေဒါက္တာသန္းထြန္းအေၾကာင္း” ဆုိတဲ့ စာအုပ္ထဲက
မဟာ၀ိဇၨာက်မ္းကို ႀကီးၾကပ္တဲ့ သမုိင္း ပါေမာကၡ ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းက
သူ႔တပည့္ ေမာင္၀င္းေမာင္ကို သမုိင္းက်မ္းတစ္ေစာင္ အရည္အခ်င္း ျပည့္ျပည့္
ေရးႏုိင္ဖို႔ အေသးစိတ္ ႀကီးၾကပ္ေပးစဥ္က နာခံခဲ့ရတဲ့ မိန္႔မွာခ်က္ေတြပါပဲ။
အခု ဆရာႀကီး ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ရွစ္ႏွစ္တာကာလ တုိင္တဲ့အခ်ိန္ကို
ဂါရ၀ျပဳေအာက္ေမ့တဲ့အေနနဲ႔ သူ႔တပည့္ ဆရာ၀င္းေမာင္ (သမုိင္း) က
မဂၢဇင္းေတြထဲမွာ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပၿပီးသား စာေတြကို စုၿပီး စာတစ္အုပ္
ထုတ္ပါတယ္။ ဖတ္ၾကည့္ၿပီး စိတ္ထဲ ၿငိ္တဲ့ စာပုိဒ္ေတြကို စုစည္းေပးလိုက္
တာပါ။ စာအုပ္တစ္အုပ္လုံး မဖတ္ျဖစ္သူေတြ အခု ဆရာ့ မိန္႔မွာခ်က္ေတြ
ဖတ္႐ုံမွ်နဲ႔ ဆရာဟာ ဘယ္လို ဆရာမ်ဳိး ျဖစ္ၿပီး သူ႔တပည့္ေတြအေပၚ ဘယ္လို
ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ ေပးခဲ့တယ္ ဆုိတာ အထင္အရွား သိႏုိင္တာ တစ္ခုကုိသာ
သတိထားမိတယ္ဆုိရင္ပဲ ေရးရတာ ေရးရက်ဳိးနပ္ပါရဲ႕။
သင့္ေနာ္
ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ - ၄၊ အမွတ္ - ၁၇၄ မွ ဆရာသင့္ေနာ္၏ ေဆာင္းပါး
No comments:
Post a Comment