Monday, February 10, 2014

“စံယူခံသူမ်ား၏တာဝန္နွင္႔ မုိင္းဆက္ သုိ႔မဟုတ္ ပုံစံက် ပုံေသအေတြးအေခၚနွင္႔အၿမင္”

ေဒါက္တာေနဇင္လတ္

Mindset ၿပင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးသည္ဟု ေၿပာသူတုိ႔က ေၿပာၾကသည္။ အလွမ္းေဝးေသး သူတုိ႔ အေနၿဖင္႔ ဘယ္လိုၿပင္ရမည္နည္း၊ ဘယ္နားက ၿပင္ရမည္နည္းဟု ေမးသည္။ ဦးဆုံး Mindset ကိုခြဲၿခားနားလည္ရန္လိုသည္။ Mindset ၿပင္ပါဟု ေၿပာေနသူအခ်ိဳ႕ပင္ ေကာင္းစြာနားမလည္နုိင္ေသးေၾကာင္း သတိထားမိ၏။  ‘ၿပင္ပါ’ ဟုဆိုသည္၏ ေနာက္ ‘ဘယ္လိုၿပင္ရင္ ရတယ္’ ဟူသည့္ နည္းလမ္းေပးနုိင္မႈက ပုိ၍အေရးႀကီးသည္ဟု ၿမင္သည္။ Mindset ကို အဘိဓာန္တြင္ “A set of attitudes or fixed ideas that somebody has and that are often difficult to change” ---- ဟု ေဖာ္ၿပထားသည္။ ၿမန္မာလို အဓိပၸာယ္တြင္ ပုံစံက်နေသာအၿမင္၊ ပုံေသ အေတြးအေခၚ၊ ေတြးေခၚမႈ အေလ႔အထဟု ဆိုသည္။ ပုံေသၿမင္တတ္ေသာ႐ႈေထာင္႔၊ ပုံေသခ်ဥ္းကပ္ တတ္ေသာ အေလ႔အက်င္႔တစ္ခုလည္း ၿဖစ္သည္ဟု ၿဖည္႔စြက္လိုသည္။

အဆိုးၿမင္၊ အေကာင္းၿမင္
အခ်ဳိ႕သူတို႔ေလ႔လာလွ်င္ အဆိုးၿမင္သူ၊ အေကာင္းၿမင္သူဟု လြယ္ကူစြာ ခဲြၿခားနုိင္ ပါလိမ္႔မည္။
“အေဖမွ မေကာင္းတာ၊ သူ႔သားေတြ မေကာင္းနုိင္ဘူး” ဟူေသာ မွတ္ခ်က္၊ ႐ႈၿမင္ပုံကို ေလ႔လာလ်ွင္ ဖခင္အေပၚအၿမင္ကိုသာ အဓိကထားကာ သားမ်ားအေပၚေလ႔လာ မႈမရွိဘဲ မွန္းဆခ်က္ကို အစြဲအလမ္းတစ္ခုၿဖင္႔ တရားလြန္ၿပဳထားေၾကာင္း ေတြ႔ရမည္။ အဆိုးၿမင္သူဟု ေယဘုယ်သုံးသပ္နုိင္သည္။ ထုိသူ၏ပုံစံက်၊ ပုံေသအေတြးအေခၚ ေၾကာင္႔ၿဖစ္သည္။ လက္ေတြ႔ဆန္ေသာေလ႔လာမႈမွ ေဝးကြားေနေၾကာင္း ေတြ႔နုိင္သည္။ ယူဆခ်က္တစ္ခုအေပၚ တရားေသကုိင္စြဲထားသည္။

အရြယ္ေရာက္၍ အလုပ္လုပ္ရန္တုိက္တြန္းေသာ မိဘမ်ားကို အခ်ိဳ႕သားသမီးမ်ားက ‘ဆင္ေၿခ’မ်ားေပး၍ ၿငင္းဆို ေရွာင္ရွားတတ္သည္ကိုလည္း ေတြ႔ဖူးနုိင္ၾကသည္။ အၿပဳထက္ အပ်က္ဘက္ အၿမင္က လႊမ္းမုိးထားေသာေၾကာင္႔ ၿဖစ္သည္၊ ထုိလူငယ္၏ စိတ္အခံက အနုတ္ဘက္ေဆာင္သည္။

တစ္ဦးတစ္ေယာက္ တုိးတက္သြားလ်ွင္ အမ်ားစုက မုဒိတာ မပြားနုိင္ၾက၊

“တုိးတက္မွာေပါ႔---- ဘာေတြလုပ္ေနမွန္းမွ မသိတာ”

ႆာမစၧရိယ အေငြ႔အသက္ပါ မွတ္ခ်က္ဟု ဆိုနုိင္ပါလိမ္႔မည္။ ထုိသူ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္မွ ရႈတက္၊ ခံစားတတ္ေသာပုံစံက်အေတြးနွင္႔အၿမင္ေၾကာင္႔ ၿဖစ္သည္။ ၿမန္မာအမ်ားစုသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ၿဖစ္ၾက၏ ဗုဒၶဘာသာ၏ အနွစ္သာရမွာ ေမတၱာထား၊ မုဒိတာပြား၊ ႆာမစၧရိယ ဖယ္ရွားရန္ အေၿခခံထားပါသည္။ တကယ္႔ လက္ေတြ႔က်င္႔သုံးမႈမွာ ဗုဒၶ၏အဆုံးအမနွင္႔ အလွမ္းေဝးေနဆဲ ၿဖစ္သည္။
ထုိပုံစံက် အေတြးအၿမင္ေၾကာင္႔ အကူးအေၿပာင္းကာလတြင္

“လူေၿပာင္း၊ မူေၿပာင္း“
“လူမေၿပာင္း၊ မူေၿပာင္း“ဟူသည္႔ အယူအဆအေပၚ ႀကီးမားေသာ ဒီဘိတ္ ၿဖစ္ခဲ႔ရၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ေဆာင္ရြက္မႈတစ္ခုကို မၿမင္ရေသးဘဲနွင္႔ ႀကိဳတင္အၿမင္တစ္ရပ္အေပၚ စြဲၿမဲ ရပ္တည္ေနၿခင္းမွာ ပုံေသအေတြးအၿမင္ တစ္ရပ္ေၾကာင္႔ ၿဖစ္သည္။ မိမိတုိ႔႐ႈ တတ္ေသာ ႐ႈေထာင္႔အရ ပုံေသအေလ႔အက်င္႔ ၿဖစ္လာသည္။ Mindset ၿပင္ပါဟု ဆိုသည္မွာ ထုိပုံေသအေတြး အၿမင္ကို စြန္႔စားခုိင္းၿခင္းသာ ၿဖစ္သည္။

အၿမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး
အၿမင္အမ်ိဳးမိ်ဳးရွိသည္။ Positive View ၊ Negative View၊ Neutral View၊ Realistic View စသၿဖင္႔ ထုိမွ အဆိုးၿမင္(Pessimism ၊ အေကာင္းၿမင္ (Optimism)စသၿဖင္႔ အုပ္စုတြဲ ၿဖစ္လာ၏၊ ကိုယ္႔ေပါင္ ကိုယ္လွန္ေထာင္းသလို ၿဖစ္ေသာ္လည္း ၿမန္မာ အမ်ားစု၏ ႐ႈၿမင္ပုံမွ အနုတ္ဘက္ အယိမ္းမ်ားေနသည္ဟု ၿမင္သည္။ ဗုဒၶ၏ မဇိၥဳမပဋိပဒါ မွာ အလယ္အလတ္ (သင္႔တင္မ်ွတ) ၿခင္းၿဖစ္သည္။ ဘာသာေရး႐ႈေထာင္႔၊ ေလာကုတၱရာ႐ႈေထာင္႔မွ အေကာင္းၿမင္ရန္ အားေပးထားသည္။ အဆိုးၿမင္မႈ အေပၚတြင္မူ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ နွစ္ၿဖာမွ အားေပးထားၿခင္း မေတြ႔ရ၊ ေလာကီသည္ ေလာကုတၱရာမဟုတ္သၿဖင္႔ စီမံခန္႔ခြဲေရး အၿမင္နွင္႔ ဆိုရလ်ွင္ ပကတိ အၿမင္၊ လက္ေတြ႔က်ေသာအၿမင္ကိုေတာ႔ ေထာက္ခံလိုပါသည္၊ မည္သုိ႔ဆိုေစ အေကာင္းၿမင္လြန္းၿခင္း၊ အဆိုးၿမင္လြန္းၿခင္းမွာ အစြန္းတစ္ပါးပါး အေပၚ ရပ္တည္မိၿခင္းဟုသာ ယူဆပါသည္။

ယုတၱိေဗဒအရ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အေပၚ အေကာင္းၿမင္လြန္းပါလ်ွင္ အၿခား တစ္ဖက္ ကို အဆိုးၿမင္တတ္ပါ၏၊ စိတ္၏သဘာဝေၾကာင္႔ ၿဖစ္သည္၊ ဤသုိ႔အေကာင္းၿမင္လြန္း၊ အဆိုးၿမင္လြန္းၿခင္းသည္ ယခုမွမဟုတ္၊ မိမိငယ္စဥ္ကပင္ သတိထားမိခဲ႔ရာ ဤ ယဥ္ေက်းမႈကို  ယခုတုိင္လက္ဆင္႔ကမ္း၊ လက္ခံလာခဲ႔ၾကသည္ဟု ၿမင္သည္။ တစ္ခိ်န္ က တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အရက္ေသာက္ခဲ႔လ်ွင္ ထုိသူ အရက္ေသာက္တတ္သည္႔ အေပၚ အမွန္ၿမင္သင္႔၍၊ ယေန႔ ပုတီး ကိုင္ေနလ်ွင္ ပုတီကုိင္မႈကို အမွန္ၿမင္သင္႔သည္ဟု  ယူဆပါသည္။ တစ္ခ်ိန္က အရက္ေသာက္ တတ္သည္ၿဖစ္၍ စုိးရိမ္မႈတစ္ခုရွိနုိင္ပါသည္။ ထုိ႔ထက္ေတာ႔ မပိုသင္႔ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ဗုဒၶက ပစၥဳပၸန္ကို႐ႈခုိင္းၿခင္း ၿဖစ္ဟန္တူသည္။


သာမန္တုိ႔ ၿပင္ရန္ Mindset ျပင္ရန္ မလြယ္ကူ
ၿမန္မာတုိ႔သည္ နွစ္မ်ားစြာ ဧကစာရီ က်င္႔ႀကံခဲ႔သည္။ ပညာေရခ်ိန္ တစ္လွမ္းမကလည္း ေနာက္က်ခဲ႔ရသူမ်ား ၿဖစ္သည္။ နိစၥဓူဝ စားဝတ္ေနေရးကို ရုန္းကန္ေနရသူမ်ားလည္း ၿဖစ္သၿဖင္႔ သာမန္လူတန္းစားတုိ႔၏ စိတ္အခံကုိ ၿပင္ရန္မွာလြယ္ကူသည္႔ကိစၥ မဟုတ္ပါ။ “ ၿပင္ရမယ္၊ ၿပင္ပါလား၊ ၿပင္သင္႔တယ္” ဟူ၍ ေၿပာရုံနွင္႔မၿပီး။ တုိးတက္ၿပီးနုိင္ငံမ်ားပင္ မလြတ္ကင္းနုိင္ေသးဘဲ၊ ရုန္းကန္ေနရေသာ ဖြ႔႔ံၿဖိဳးဆဲနုိင္ငံတို႔အေနၿဖင္႔ သူတုိ႔ခ်စ္ခင္ ေလးစား၊ ၾကည္ညိုၾကေသာRole Model (စံယူခံသူမ်ား) အေပၚ တစ္စုံတစ္ရာမက ‘မွီ’ တက္ၾကသည္ကို သတိၿပဳမိၾကပါလိမ္႔မည္။ထို ‘စံယူခံသူ’ မ်ားတြင္ တာဝန္ရွိေနၾက ပါသည္။ ယေန႔အခ်ိန္နွင္႔ဆိုရလ်ွင္ နုိင္ငံေရးေရွ႕တန္း တုိက္စစ္မွဴးမ်ား ၿဖစ္ၾကသည္။

စံယူခံသူမ်ားကိုယ္တုိင္ Mindset မွန္/ မမွန္ ၿပန္၍သုံးသပ္ရန္လိုသည္။ ထုိစိတ္အခံသည္ သူတုိ႔၏ ၿမင္သိခံယူမႈဟူေသာ Perception အေပၚမ်ားစြာ အေၿခခံ သည္။ အၿမင္ေသြလြဲမႈ (Illusion) ႀကီးစြာရွိနုိင္ေသာ နုိင္ငံေရးက႑တြင္ ပို၍ အေလးထားရလိမ္႔မည္ဟု ၿမင္သည္။ တစ္ဖက္ေပၚတစ္ဖက္ သုိ႔မဟုတ္ တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦး ၿမင္ေသာအၿမင္က မွန္ကန္ေသာ အၿမင္မဟုတ္ခဲ႔လ်ွင္ သူ႔တြင္ရွိေသာ Mindset ကို ၿပင္၍ရမည္မဟုတ္။ ေခါင္းေဆာင္တုိ႔၏ ညႊန္ရာလမ္း၊ ေခါင္းေဆာင္တုိ႔၏ ဆိုရာ စကားေပၚ အမွီလြန္ေလ႔ရွိၾကေသာ ၿမန္မာ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ Mindset သည္လည္း ထုိေခါင္းေဆာင္ သုိ႔မဟုတ္ စံယူခံထားသူ၏ ခ်ဥ္းကပ္မႈအရသာ ၿဖစ္လာပါလိပ့္မည္။ ထို႔ေႀကာင့္ အားလံုး၏ Mindset ကို မွန္ကန္စြာၿပင္ေပးနုိင္ရန္ ဦးေဆာင္ႀက သူမ်ား၊ ေရွ႕တန္းတုိက္စစ္မွဴးမ်ား၊ စံယူခံသူမ်ား၏ Preception က မ်ားစြာ ပို၍အေၿခခံ ႀကေန သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါ၏။

တစ္ခ်ိန္က ဂ်ာမနီ အေဒါ့(ဖ္) ဟစ္တလာ ဦးေဆာင္ခဲ့စဥ္က ဟစ္တလာ၏ Preception၊ ထုိမွတစ္ဆင့္ သူ၏ ပံုေသအေတြးေခၚ၏ ေရာင္ၿပန္ဟပ္မႈကို ဂ်ာမနီစစ္တပ္ေရာ၊ ၿပည္သူမ်ား ကပါ လုိက္ပါခဲ့ဖူးသည့္ သာဓက အၿပန္အလွန္ မည္သို႔ အက်ိဳးၿပဳခဲ့သည္က ဥပမာအၿဖစ္ ထင္ရွားေစပါလိမ့္မည္။ ခပ္ၿပင္းၿပင္းေမာင္းတတ္ေသာ ဆရာ၏ တပည့္မ်ား စာေတာ္တတ္သလို၊ ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ဆရာ၏ တပည့္မ်ား အမ်ားစု မထူးခၽြန္နုိ္င္သည္ ႏွင့္လည္း ႏႈိင္းယွဥ္နုိင္ပါေသးသည္။

စုတ္ခ်က္ေကာင္းဖို႔လို
ပန္းခ်ီဆရာ၏ စုတ္ခ်က္ေကာင္းလွ်င္ ပန္းခ်ီေကာင္းၿဖစ္လာပါသည္။ Aggressive ၿဖစ္ေသာ ပန္းခ်ီဆရာအေနၿဖင့္ အနီေရာင္မ်ားမ်ား သံုးတတ္သည္ကို ေတြ႔နုိင္ၿပီး၊ ေအးခ်မ္းစိတ္ရွိေသာ ပန္းခ်ီဆရာက အၿပာနုမ်ားမ်ား သံုးသြားပါလိမ့္မည္။ ထုိပန္းခ်ီကား သည္ စုတ္ခ်က္ေပးေသာ ပန္းခ်ီဆရာ၏ ခံစားမႈအရသာ ပံုထြက္လာပါသည္။ ၿမန္မာတို႔ အကူးအေၿပာင္းကာလကို ၿဖတ္ေက်ာ္လာခဲ့သည္မွာ သံုးႏွစ္နီးပါးရွိလာခဲ့ပါ၏။ နုိင္ငံ တကာမိသားစုက “ၿမန္မာ့ပံုစံအကူးအေၿပာင္း” ဟုပင္ ခ်ီးက်ဴးထားသည္၊ တစ္သက္လံုး မရရွိခဲ့ဖူးေသာ World Bank ၏ သံုးသပ္ခ်က္ေကာင္းအၿပင္၊ ေခ်းေငြ(၂) ဘီလီယံပင္ ရက္ပိုင္းအတြင္းက ရလုိက္ပါေသး၏။ ၿဖည့္ဆည္းရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေနေသးပါ ေသာ္လည္း ၿဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ေသာအခ်ိန္နွင့္ ထြက္ေပၚလာေသာ ရလဒ္တို႔ အခ်ိဳးညီမႈ အေပၚ ကမၻာက သံုးသပ္၍ အေကာင္းၿမင္ခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္ကို ၿငင္းနုိင္မည္မဟုတ္။ ဆိုးတုန္းက ဆိုးခဲ့သည္ဟု အမနာပေၿပာခဲ့ၿပီးလည္းၿဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕က ပံုေသစိတ္အခံမ်ားၿဖင့္ အေကာင္းမၿမင္နုိင္တတ္ႀကေသး။ အေကာင္းၿမင္လြန္းပါဟု ဆိုလိုသည္မဟုတ္၊ ေကာင္းလ်ွင္ ေကာင္းသေလာက္ ဆိုးေန ေသးလ်ွင္ ဆိုးေနသေလာက္၊ ပကတိအၿမင္ကို ၿမင္နုိင္ရန္သာ ၿဖစ္သည္။ တုိ္းတက္မႈ မ်ားကို လ်စ္လ်ဴရႈၿပီး၊ ၿဖည့္ဆည္းရန္ က်န္သည့္အရာတုိ႔အေပၚသာ လက္ညိႇဳးထုိးေန လ်ွင္ ထိုသူကိုယ္တုိင္ Mindset ၿပင္နုိင္ေသးသူ မဟုတ္သည္ကို ကိုယ္တုိင္သိခ်င္မွ သိေပလိမ့္မည္။ ေသခ်ာသည့္တစ္ခုမွာ အဆိုးၿမင္တို႔ ဦးေဆာင္သည့္ အဖြဲ႔အစည္း၊ အဆိုးၿမင္ အားေကာင္းည့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ တုိးတက္မႈတို႔နွင့္ အလွမ္းေဝး ေနတတ္ ၿခင္းၿဖစ္သည္။

`အညမညပစၥေယာ` ဟူသည္ အၿပန္အလွန္အက်ိဳးၿပဳၿခင္းၿဖစ္၏။ ယေန႔ေခတ္သစ္တြင္ တစ္ခုနွင့္တစ္ခု အၿပန္အလွန္အက်ဳိးၿပဳ၊ မွီတည္ေနႀကၿခင္းမွာ ပို၍ထင္ရွားလာေသာ လကၡဏာၿဖစ္၏။ နုိင္ငံေရးကို ေၿမၿပင္နုိင္ငံေရး၊ အြန္လိုင္းနုိင္ငံေရးနွင့္ မီဒီယာနုိင္ငံေရး ဟု ခြဲထုတ္လုိက္လ်ွင္ အြန္းလုိင္းနုိင္ငံေရး၌  တိုက္ပြဲတုိ႔ ၿပင္းထန္ေန၏။ မီဒီယာ (Printing)၌လည္း အရိွန္က ၿမင့္တက္ဆဲ။ အထူးသၿဖင့္ အြန္လုိင္းနုိင္ငံ၏ ေနာက္ခံကို ေလ့လာလ်ွင္ သာမန္ အြန္လိုင္းသံုးသူတုိ႔ထက္ ပိုလြန္ၿပီးေသာ အမာခံတို႔၏ မီဒီယာ စစ္ဆင္ေရးသေဘာကို သြားေတြ႔ရသည္။ အေကာင့္ပုန္းတုိ႔ကို အေရးတယူ ေမ့ထား နုိင္ေသာ္လည္း လူသိ၊ သူသိတုိ႔၏ ေရးခ်က္က ‘ရဲရဲနီ’ မ်ား ၿဖစ္ေနသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ သက္ေရာက္မႈတို႔က ေၿမၿပင္နုိင္ငံေရးသို႔ ကူးေၿပာင္းလာမွာ စိုးမိရသည္။ ေရွ႕က `နီ’ ႀကလ်ွင္ ေနာက္ ကလည္း လိုက္၍ `နီ`ႀကပါလိမ့္မည္။

ေရးခြင့္ေၿပာခြင့္ ရေနႀကသူမ်ား၏ Perception မေၿပာင္းနုိင္သမ်ွ ေနာက္ပါတုိ႔၏ Mindset ကိုလည္း ေၿပာင္းလဲေပနုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ အနာဂတ္၏ လားရာကို မွန္းဆမိ သည္။ အားရဖြယ္၊ အားတက္ဖြယ္ရာ ေကာင္းစြာ မၿမင္နုိင္ေသးဟုသာ  ၿမင္ေတြ႔မိသည္။ (၁၉၈၈-၂၀၁၁) ကာလအတြင္း တစ္ဖက္သတ္ ဟူေသာ အေၿခအေနမ်ိဳးမွာ ယခုအခါ ေၿပာင္းၿပန္။ အတြက္အခ်က္မွား၍ ၿဖစ္ေစ၊ အယူအဆမွား၍ ၿဖစ္ေစ၊ တစ္ဖက္သတ္ဟူ သည့္ သေဘာတရားက ေကာင္းသည့္ အေၿခအေနတစ္ရပ္ဟု ယူဆရန္ ခဲယဥ္းလွပါ သည္။

အထူးသၿဖင့္ `ေၿခ/ဥ`အေပၚ Perception မ်ား ကြဲၿပားႀကသည္။ အၿမင္မတူကြဲၿပားမႈ သည္ အေၿခခံအားၿဖင့္ လက္ခံရမည့္ ကိစၥၿဖစ္၏။ သို႔ေသာ္လည္း တရားေသ ဆုပ္ကိုင္မႈ မွာ “Agree to disagree“ ဟူေသာ တစ္ဝက္ပ်က္ Concept ကို ဆုပ္ကိုင္ထားၿခင္း ၿဖစ္ဟန္ရွိသည္။ Obama ၏ Healthcare ေႀကာင့္ အေမရိကန္၏ သမိုင္းတြင္ Government Shutdown ဟူ၍ ၿဖစ္ခဲ့သည္။ ဒီမိုကေရစီ၏ ဖခင္နုိင္ငံၿဖစ္၍ “Agree to disagree” သေဘာအရ ၿဖစ္လာေသာ ရလဒ္ၿဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အမ်ိဳးသား အက်ဳိးစီးပြားဟူေသာ National Interest ဟူသည့္ ေသာ့ၿဖင့္ ဖြင့္လုိက္ေသာအခါ ေၿပလည္သြားသည္။ “Agree to disagree” မွ “Disagree to agree” ၿဖစ္လာ၏။

ဒီမိုကေရစီပဲ၊ ကြဲၿပားၿခားနားခြင့္ရွိသည္ဟူေသာ “Agree to disagree” ကို ေနရာတုိင္း၊ အခ်ိန္တိုင္းမွာ တရားေသ ဆုပ္ကိုင္ေစမည့္ Perception နွင့္ Mindset ရွိေနပါက ထိုသူကို တစ္ဝက္ပ်က္ Concept ရွိသူဟုသာ သတ္မွတ္ရပါလိမ့္မည္။ ေရွးလူႀကီးမ်ား ေၿပာခဲ့ေသာ “Lettle Knowledge is dangerous“ ဟူသည္ အႏၲရာယ္မ်ားသည့္ နည္းနည္းသိသူမ်ားသာ ၿဖစ္ႀကပါလိမ့္မည္။

အေၿခအေနတစ္ခု၊ အဆင့္တစ္ခုမွာ ကြဲၿပားၿခားနားနုိင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း မတူေသာ အေၿခအေနတစ္ခု၊ မတူေသာ အခ်ိန္တစ္ခုတြင္ ကြဲၿပားၿခားနားရာမွ စုစည္း သြားရပါလိမ့္မည္။ ဤသည္ကို Disagree to agree ဟု ေခၚပါသည္။

အခ်ိန္၊ အေၿခအေနကို လ်စ္လ်ဴရႈ၍ Agree to disagree ကို ဒီမိုကေရစီ၏အေၿခခံဟု တရားေသမွတ္ယူႀကေသာ သူတို႔၏ ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္ ရွိေနႀကေသာ သူမ်ား၏ Mindset  မေၿပာင္းလဲနုိင္ခဲ့ပါလ်ွင္ ထူးေထြသည့္ အံေရာေသာ္ မရွိလွပါဟုသာ ေရးရပါ ေတာ့မည္။

Messenger ဂ်ာနယ္

No comments:

Post a Comment